Valmet toimittaa paperikoneen märän pään uusinnan Khanna Paperille Intiaan

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 23.2.2016 klo 11:00

Valmet toimittaa paperikoneen märän pään uusinnan Khanna Paper Mills Private Limited -yhtiölle Amritsariin, Intiaan. Investoinnin tavoitteena on parantaa lopputuotteen laatua, lisätä tuotantoa sekä lisätä tuotettavien paperilajien määrää laajentamalla neliöpainoaluetta. Uusittu konelinja (PM 5) käynnistyy vuoden 2017 ensimmäisen neljänneksen aikana.

Tilaus sisältyy Valmetin ensimmäisen neljänneksen 2016 saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Tämän tyyppisen uusinnan arvo on tavallisesti noin 5-7 miljoonaa euroa.

Valmetin toimitus sisältää uuden OptiFormer Hybrid viiraosan, perälaatikon tarkastelun ja palveluita sekä puristiosan ajettavuuden parantamisen.

"Khanna Paper päätti investoida uuteen, korkeaan teknologiaan PM 5:n uusinnassa. Valitsimme Valmetin uusinnan toimittajaksi, sillä Valmetilla on kyky toimittaa joustavia ratkaisuja myös tulevaisuutta ajatellen. Uusinnan jälkeen voimme tuottaa joustavasti myös pakkauskartonkia markkinoiden tarpeiden mukaan", sanoo Khanna Paperin toimitusjohtaja Varun Jain.

"Valmet tarjoaa avainteknologioita haastaviin uusintaprojekteihin. Viiraosan ratkaisut ovat hyvä esimerkki ydinosaamisestamme. Modernit viiraosan ratkaisut auttavat asiakkaitamme saavuttamaan laatuparannuksia sekä alentamaan energian kulutusta", Valmetin paperitehtaiden myynti- ja markkinointijohtaja Petri Paukkunen kertoo.

Teknisiä tietoja toimituksesta

Valmet OptiFormer Hybridin ainutlaatuinen vedenpoistoteknologia mahdolistaa sekä laadun että kapasiteetin kasvattamisen sekä uusissa koneissa että uusinnoissa laajalla nopeus- ja neliöpainoalueella. Se mahdollistaa helpon operoinnin, korkean ja säädettävän vedenpoistokapasiteetin sekä erityisesti paremman formaation. Ratkaisu mahdollistaa lisäksi raaka-ainekustannusten alentamisen.

Viiraleveydeltään 7060 mm leveä PM 5 kone tuottaa sanomalehtipaperia ja päällystämätöntä hienopaperia neliöpainoalueella 45 - 80 g/m2. Uusien osien suunnittelunopeus on 1250 m/min.

Allekirjoitustilaisuus Suomessa 8.2.2016. Edessä vasemmalta: Mikko Osara, johtaja, Paperitehtaat, Valmet sekä Varun Jain, Khanna Paper Millsin toimitusjohtaja. Takana vasemmalta: Kari Lamminmäki, viiraosan tuotepäällikkö, Valmet, Nandkumar DM, myynnin ja teknisen tuen päällikkö, Valmet sekä Arun Sharma, Senior General Manager, Khanna Paper Mills.

Tietoja asiakkaasta Khanna Paper Mills Private Limited

Khanna Paper Mills Provate Limited (KPML) tuottaa hienopaperia, sanomalehtipaperia sekä kartonkia Intian markkinoille. Yritys on toiminut hieman yli neljä vuosimummentä. KPML tuottaa vuosittain noin 380 000 tonnia kartonkia ja paperia. KPML on intian viiden suurimman paperinvalmistajan joukossa ja ensimmäinen paperintuottaja Intiassa, joka tuottaa korkealaatuista painopaperia siitatusta 100% kierrätyspaperista.

Petri Paukkunen, johtaja, myynti ja markkinointi, Paperitehtaat, Valmet, puh. 040 744 8182

Nandkumar DM, myynnin ja teknisen tuen päällikkö, Valmet, puh. +91 9654124517

Khanna Paperin toimitusjohtaja Varun Jain haastatteluvideo (englanniksi)

Valmetin liikevaihto vuonna 2015 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.