Valmet toimittaa avainteknologiaa kahteen kartonkikoneeseen Kiinaan

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 31.3.2016 klo 11:00

Valmet toimittaa avainteknologiaa ja koneenohjausjärjestelmät kahteen kartonkikonelinjaan Kiinaan. Valmetin toimitus sisältää perälaatikko- ja puristisosateknologiaa sekä niihin liittyvät koneohjausjärjestelmät.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2016 ensimmäisen neljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Tämän laajuisen kahden linjan uusinnan arvo on tavallisesti noin 20-30 miljoonaa euroa.

"Perälaatikko ja puristinosa ovat tärkeimpiä teknologioita kartongintuotannossa laadukkaan lopputuotteen saavuttamiseksi. Teknologiamme lisäksi hyvät referenssimme vakuuttivat asiakkaan valitsemaan Valmetin toimittajaksi," kommentoi aluemyyntijohtaja Kari Räisänen Valmetilta.

Teknistä tietoa toimituksesta

Valmetin toimitus sisältää yhteensä viisi OptiFlo Fourdrinier -perälaatikkoa ja kaksi OptiPress Linear -kaksoisnippipuristinosaa, joissa on radan suora vienti. Toimitettavat laitteet varustetaan koneohjausjärjestelmin. Toimitettavat perälaatikot parantavat asiakkaan lopputuotteen laatua ja kartonginvalmistusprosessin tuottavuutta. Uudet puristinosat puolestaan parantavat lopputuotteen ominaisuuksia, valmistusprosessin vedenpoistokykyä ja koneen ajettavuutta.

Petri Paukkunen, myynti- ja markkinointijohtaja, Paperitehtaat, Valmet, puh. 040 744 8182

Fan Ze, myyntijohtaja, Kiina, Valmet, puh. +86 10 6566 6600 3108

Valmetin liikevaihto vuonna 2015 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.