Valmet aloittaa jätevesi- ja biokaasumittauksia koskevan yhteistyön Endress+Hauserin kanssa Ruotsissa

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 27.9.2016 klo 10:00

Valmet on solminut jätevesi- ja biokaasumittauksia koskevan yhteistyösopimuksen Ruotsin Solnassa toimivan Endress+Hauser AB:n kanssa. Sopimuksen myötä Endress+Hauserista tulee Valmetin jätevesi- ja biokaasumittausratkaisujen ja -palveluiden virallinen toimittaja Ruotsissa.

Endress+Hauser AB:n vahva asema Ruotsin jätevesialalla tuo Valmetin tuotteet lähemmäs asiakkaita ja varmistaa samalla paikallisen palvelun ja toimitukset. Valmetin jätevesi- ja biokaasumittausratkaisut täydentävät Endress+Hauserin tuotevalikoimaa ja vahvistavat entisestään molempien yritysten tarjontaa Ruotsin jätevesialalla.

Parempaa palvelua yhteistyöllä

"Jätevesiin liittyvät automaatioratkaisut ovat yksi Valmetin automaatioliiketoiminnan kasvualue, joten yhdistämällä voimamme ruotsalaisen Endress+Hauserin kanssa pystymme kasvattamaan myyntikattavuuttamme Ruotsin jätevesimarkkinoilla. Valmetilla on vahvaa automaatio-osaamista ja kehittynyttä teknologiaa, jotka voimme nyt yhdistää uuden yhteistyökumppanimme kattaviin paikallisiin kontakteihin ja kokemukseen", sanoo Valmetin jätevesitoiminnan liiketoimintapäällikkö Heli Karaila.

"Vesi- ja jätevesiala on yksi Endress+Hauserin painopistealueista. Yhteistyösopimus Valmetin kanssa vahvistaa entisestään tarjontaamme tällä alalla. Kattava mittalaite-, ratkaisu- ja palveluvalikoimamme auttaa parantamaan ja optimoimaan vesi- ja jätevesiteollisuuden prosesseja", sanoo Endress+Hauserin myyntipäällikkö Tomas Karlsson.

Tietoja Ruotsin Endress+Hauserista

Endress+Hauser on johtava teollisuuden prosessimittaus- ja -automaatiotuotteiden, -ratkaisujen ja -palveluiden toimittaja. Endress+Hauser tarjoaa kokonaisvaltaisia prosessiratkaisuja virtauksen, tasojen, paineen ja lämpötilan mittaukseen, analysointiin ja tallentamiseen sekä digitaaliseen viestintään useille teollisuuden aloille. Endress+Hauser AB perustettiin vuonna 1966. Nykyään yrityksellä on yhteensä 38 työntekijää, jotka työskentelevät pääkonttorilla Solnassa ja sivutoimipisteissä Göteborgissa, Malmössä ja Sundsvallissa.

Valmetin lietteen kiintoainemittaus ja lietteen kuivatuksen optimointi säästävät energiaa ja kemikaaleja jätevedenkäsittelylaitoksilla

Lisätietoa:
Heli Karaila, jätevesitoiminnan liiketoimintapäällikkö, Automaatio, Valmet,
Puh. +358 40 543 4724

Bengt Johansson, tuotepäällikkö, mittaustuotteet, Automaatio, Valmet
Tel. +46 70 342 1240

www.valmet.com/wastewater

Valmet on maailman johtava teknologian, automaation ja palveluiden toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Valmetin visiona on tulla maailman parhaaksi asiakkaidensa palvelussa.

Valmetin asiakkailleen tarjoamat palvelut kattavat kaiken kunnossapidon ulkoistuksesta tehtaiden ja voimalaitosten parannuksiin ja varaosiin. Vahvan teknologiatarjonnan ytimen muodostavat sellutehtaat, pehmopaperin-, kartongin- ja paperinvalmistuslinjat ja bioenergiaa tuottavat voimalaitokset. Valmetin edistyksellisiin automaatioratkaisuihin sisältyvät niin yksittäiset mittaukset kuin koko tehtaan kattavat avaimet käteen automaatioprojektit.

Valmetin liikevaihto vuonna 2014 oli noin 2,5 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.