Valmet säilytti asemansa maailman johtavien kestävän kehityksen yritysten joukossa

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 10.09.2015 klo 10:40

Valmet on hyväksytty Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksiin (DJSI) toista vuotta peräkkäin. DJSI on kestävän kehityksen indeksiperhe, johon listataan vuosittain maailman johtavat kestävän kehityksen yritykset eri toimialoilta. Valmet listattiin jälleen sekä Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksiin DJSI World että DJSI Europe.

"Pääsy indeksiin jo toista vuotta peräkkäin on Valmetilta erinomainen saavutus. Se osoittaa, että olemme jatkuvasti pystyneet parantamaan toimintaamme kestävän kehityksen edistämiseksi. Olemme systemaattisesti toteuttaneet kestävän kehityksen ohjelmaamme ja jatkaneet yhteisten arvojemme ja yhdenmukaisten toimintaperiaatteitamme vaalimista, mikä luo vahvan perustan jokaiselle valmetlaiselle", sanoo Valmetin toimitusjohtaja Pasi Laine.

Sveitsiläisen sijoitusspesialistin, RobecoSAMin, vuosittainen arviointi perustuu yhtiöiden sosiaalisten, ympäristö- ja taloudellisten vastuiden ja niistä suoriutumisen perusteelliseen tarkasteluun. Yhteensä 317 yhtiötä valittiin DJSI World -indeksiin kaudelle 2015-2016. Valmetin lisäksi kolme muuta suomalaista yhtiötä listattiin World-indeksiin tänä vuonna.

Tietoa Dow Jonesin kestävän kehityksen indekseistä

DJSI on maailman johtava kestävän kehityksen indeksiperhe. Se toimii arviointityökaluna sijoittajille, jotka keskittyvät eettiseen sijoittamiseen tai arvioivat yhtiön suoriutumista kestävän kehityksen toiminnassa osana analyysejään. Valinta indeksiin perustuu "best-in-class" -arviointiin, mikä tarkoittaa, että indeksiin listataan eri toimialoilta yhtiöitä, jotka osoittavat toimivansa kestävän kehityksen osalta paremmin kuin muut saman toimialan toimijat.

Anu Salonsaari-Posti, Viestintä-, markkinointi- ja kestävän kehityksen johtaja, Valmet, puh. 050 453 4262
Laura Puustjärvi, Kestävä kehitys, Valmet, puh. 050 337 4473

Valmet on maailman johtava teknologian, automaation ja palveluiden toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Valmetin visiona on tulla maailman parhaaksi asiakkaidensa palvelussa.

Valmetin asiakkailleen tarjoamat palvelut kattavat kaiken kunnossapidon ulkoistuksesta tehtaiden ja voimalaitosten parannuksiin ja varaosiin. Vahvan teknologiatarjonnan ytimen muodostavat sellutehtaat, pehmopaperin-, kartongin- ja paperinvalmistuslinjat ja bioenergiaa tuottavat voimalaitokset. Valmetin edistyksellisiin automaatioratkaisuihin sisältyvät niin yksittäiset mittaukset kuin koko tehtaan kattavat avaimet käteen automaatioprojektit.

Valmetin liikevaihto vuonna 2014 oli noin 2,5 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.