Valmet ja Stora Enso Kvarnsveden solmivat monivuotisen kulutusosa- ja telahuoltosopimuksen

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 7.9.2015 klo 10:00

Valmet ja Stora Enso Kvarnsveden ovat solmineet viisivuotisen sopimuksen (kolme + kaksi) paperikoneen ja kuitulinjan kulutusosien toimittamisesta. Sopimus koskee kudoksia, kaavinteriä, jauhinsegmenttejä, pituusleikkurin kulutusosia sekä tiettyjä telapinnoitteita. Sopimus kattaa myös telahuollon Borlängessä lähellä Kvarnsvedenin tehdasta. Sopimus astui voimaan 1.7.2015.

Sopimukseen kuuluu myös huollon ja tuotannon aikainen tekninen tuki. Kulutusosien toimintaa optimoidaan hyödyntämällä etäanalyysiä sekä Valmetin teknologia-asiantuntijoita. Valmet ylläpitää lisäksi kulutusosavarastoa Kvarnsvedeniä varten. Kyseessä on Valmetin TCO-sopimus (total cost of ownership), joka sisältää kiinteän kuukausimaksun. Sopimuksen arvoa ei ole julkistettu.

Kulutusosien toiminnan optimointi ja päivittäisten toimintojen yksinkertaistaminen

Tämä sopimus tarjoaa puitteet Kvarnsvedenin ja Valmetin pitkäaikaiselle yhteistyölle. Tavoitteena on parantaa päivittäisten toimintojen tehokkuutta ja alentaa molemmille osapuolille aiheutuvia kustannuksia. Kiinteä kuukausilaskutus parantaa kustannusten ennustettavuutta.

"Valmetin edistyksellisen palvelutarjoaman avulla pyrimme jatkuvasti yksinkertaistamaan asiakkaidemme päivittäisiä toimintoja, vähentämään kulutusosien kulutusta ja löytämään kustannustehokkaita ratkaisuja. Olen vakuuttunut siitä, että ylitämme Kvarnsvedenin meille asettamat odotukset", kertoo Valmetin Skandinavian alueen myyntijohtaja Per Holm.

Tietoa asiakkaasta Stora Enso ja Kvarnsvedenin tehtaasta

Stora Enso on paperi-, biomateriaali-, puutuote- ja pakkausteollisuuden maailmanlaajuinen edelläkävijä - rethinker. Yritys valmistaa sellua, paperia ja kartonkia, aaltopahvipakkauksia ja puutuotteita. Kvarnavedenin tehtaalla valmistetaan kolmella paperikoneella korkealaatuista sanomalehti- ja aikakausilehtipaperia. Tehtaan tuotantokapasiteetti on noin 720 000 tonnia vuodessa.

Per Holm, myyntijohtaja, Skandinavia, Valmet, puh. +46 705 17 13 88,

Peter Lindgren, myyntijohtaja, Kulutusosaratkaisut, Skandinavia, Valmet, puh. +46 54 17 11 38

Juha S. Ojala, konseptinkehityspäällikkö, Palvelut, Valmet, puh. 040 702 9117

Valmet on maailman johtava teknologian, automaation ja palveluiden toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Valmetin visiona on tulla maailman parhaaksi asiakkaidensa palvelussa.

Valmetin asiakkailleen tarjoamat palvelut kattavat kaiken kunnossapidon ulkoistuksesta tehtaiden ja voimalaitosten parannuksiin ja varaosiin. Vahvan teknologiatarjonnan ytimen muodostavat sellutehtaat, pehmopaperin-, kartongin- ja paperinvalmistuslinjat ja bioenergiaa tuottavat voimalaitokset. Valmetin edistyksellisiin automaatioratkaisuihin sisältyvät niin yksittäiset mittaukset kuin koko tehtaan kattavat avaimet käteen automaatioprojektit.

Valmetin liikevaihto vuonna 2014 oli noin 2,5 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.