Valmet modernisoi kaksi kattilaa Mondi Groupin tehtailla Ruotsissa ja Bulgariassa

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 31.1.2014 klo 11:00

Valmet modernisoi soodakattilan Mondi Groupin Dynäsin paperitehtaalla Ruotsissa ja voimakattilan Stambolijskin tehtaalla Bulgariassa.

Modernisoinneilla nostetaan kattiloiden kapasiteettia ja toimintavarmuutta.  Uudistusten arvioidaan valmistuvansyksyllä 2014. Tilaus kirjataan Valmetin vuoden 2014 ensimmäisen neljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta.

"Mondi on aktiivisesti kehittänyt tehtaitaan ja me Valmetissa olemme iloisia, että Mondi on valinnut meidän toteuttamaan näitä tärkeitä uudistuksia. Kattilalaitosten modernisointien merkitys kasvaa erityisesti Euroopassa, koska niiden avulla voidaan kohtuullisen nopeasti kasvattaa olemassa olevien laitosten tuotantoa," kommentoi Valmetin itäisen Keski-Euroopan johtaja Markus Bolhàr-Nordenkampf.

Kattilalaitosten modernisointien laajuus ja valitut ratkaisut riippuvat aina asiakkaan tarpeista ja tehtaan tai kattilalaitoksentekniikasta. Yleensä modernisoinnin hyötyjä ovat kapasiteetin lisäys sekä kattilan parantunut suorituskyky. Lisäksi kattilan käyttöaikaan saatetaan olosuhteista riippuen saada jopa 10-15 lisävuotta.  .

VALMET OYJ

Lisätietoja antaa:
Kari Remes, johtaja, Talteenotto, Sellu ja energia -liiketoimintalinja, Valmet, puh. 010 676 2413

Lisätietoja Mondista http://www.mondigroup.com/

Valmet Oyj on maailman johtava sellu-, paperi- ja energiateollisuuden teknologia- ja palvelutoimittaja. 11 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä.

Valmetin asiakkailleen tarjoamat palvelut kattavat kaiken kunnossapidon ulkoistuksesta tehtaiden ja voimalaitosten parannuksiin ja varaosiin. Vahvan teknologiatarjoomamme ytimen muodostavat kokonaiset sellutehtaat, pehmopaperin-, kartongin- ja paperinvalmistuslinjat ja bioenergiaa tuottavat voimalaitokset.

Valmetilla on yli 200 vuoden teollisuushistoria, ja yhtiö syntyi uudestaan sellu-, paperi- ja voimantuotantoliiketoiminnan irtautuessa Metso Oyj:stä joulukuussa 2013. Valmetin liikevaihto vuonna 2012 oli noin 3 miljardia euroa. Valmetin tavoitteena on tulla maailman parhaaksi asiakkaidensa palvelussa.

Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.