Kaksi Valmetin toimittamaa kartonginvalmistuslinjaa käynnistettiin Anhui Shanying -tehtaalla Kiinassa

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 27.11.2014 kello 13.30

Valmet on toimittanut kaksi korkealuokkaista pakkauskartonkikonetta Anhui Shanying Paper Industry Co., Ltd.:lle Kiinaan, Ma'anshanin kaupunkiin Anhuin maakunnassa. Molemmat koneet, paperikone 5 (PK 5) ja paperikone 6 (PK 6), käynnistettiin hiljattain onnistuneesti.

Onnistuneet käynnistykset

PK 5:n ja PK 6:n käynnistykset onnistuivat hyvin tuloksin. Uusi PK 6 -kone saavutti 24 tunnin keskimääräisen nopeuden ennätyksensä 1 398 metriä minuutissa jo 12 päivää käynnistyksen jälkeen.

"Valmetin kartonkikone on erittäin hyvin varusteltu, ja sen suorituskyky on ensiluokkainen. Käynnistys sujui erittäin hyvin. Valmet ja Shanying ovat järjestäneet käyttöhenkilöstölle kohdennettua kartonkikoneen käyttökoulutusta, mistä on meille suurta hyötyä", sanoo Anhui Shanying PK 6:n tuotantopäällikkö Wang.

Kevyttä pakkauskartonkia kita- ja hybridiformerikonsepteilla

"Kevyen pakkauskartongin valmistus kitaformeriteknologian avulla on uutta kiinalaisille pakkauskartongin valmistajille. Tehokkaimmat korkealuokkaisia ja kevyitä lopputuotteita valmistavat eurooppalaiset pakkauskartonkilinjat hyödyntävät kitaformerikonsepteja erinomaisin tuloksin. Anhui Shanying on nyt ottanut tämän askeleen Valmetin teknologian avulla. Teemme hyvin mielellämme yhteistyötä tämän tulevaisuutta ajattelevan yhtiön kanssa", sanoo Valmetin Prosessiteknologia-yksikön johtaja Mark Singler.

Valmetin toimitus PK 6:ta varten sisälsi kokonaisen pakkauskartonkikoneen perälaatikolta pituusleikkuriin. Koneen viiranleveys on 8,60 metriä. Toimitukseen sisältyi myös koneen kudokset ja useita prosessijärjestelmiä. Tämä kattava kokonaistoimituspaketti samalta toimittajalta teki mahdolliseksi erittäin energiatehokkaan tuotantolinjan suunnittelun.

Uusi PK 6 käyttää OptiFormer Gap -kitaformeriteknologiaa, jonka avulla saavutetaan uusi, entistä korkeampi tuotantonopeusluokka kevyen, huippulaatuisen pakkauskartongin valmistuksessa. Tuotantolinja sisältää myös kaksi pituusleikkuria. PK 6 tuottaa aallotuskartonkia ja testlaineria neliöpainoalueella 50-110 g/m2 ja suunnitellulla tuotantonopeudella 1 500 m/min.

Valmetin toimitus PK 5:tä varten sisälsi täydellisen kartonginvalmistuslinjan perälaatikolta rullaimelle mukaan lukien kemikaalijärjestelmät, pituusleikkurin ja rullankäsittelylaitteet. Uudessa PK 5:ssä on kolme perälaatikkoa, monitasoviiraosa, keskitelaan perustuva puristinosa, filmiliimaus sekä kovanippikalanteri. Tuotantolinjaa täydentää kantotelaleikkuri. Toimitukseen sisältyi myös koneen kudokset ja useita prosessijärjestelmiä.

Uusi rullaimen kohdalta 7,92 metriä leveä PK 5 tuottaa kierrätettyä testlaineria ja kraftpintakerroslaineria neliöpainoalueella 90-175 g/m2. Suunnittelunopeus on 1 200 m/min.

Anhui Shanying -yhtiö
Anhui Shanying Paper Industry Co., Ltd. valmistaa ja myy pakkauspaperituotteita Kiinassa. Se tuottaa paperi- ja pahvikartonkeja. Yhtiö perustettiin vuonna 1957, ja se on rekisteröity Ma'anshanissa Kiinassa.

VALMET OYJ

Ari J Leppänen, vanhempi projektipäällikkö, Paperitehtaat, Valmet, puh. +358 40 558 4946
Mark Singler, johtaja, Prosessiteknologia, Paperi, Valmet Kiina, puh. +86 13911949320

Valmet Oyj on maailman johtava sellu-, paperi- ja energiateollisuuden teknologia- ja palvelutoimittaja. 11 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä.

Valmetin asiakkailleen tarjoamat palvelut kattavat kaiken kunnossapidon ulkoistuksesta tehtaiden ja voimalaitosten parannuksiin ja varaosiin. Vahvan teknologiatarjontamme ytimen muodostavat kokonaiset sellutehtaat, pehmopaperin-, kartongin- ja paperinvalmistuslinjat ja bioenergiaa tuottavat voimalaitokset.

Valmetilla on yli 200 vuoden teollisuushistoria, ja yhtiö syntyi uudestaan sellu-, paperi- ja voimantuotantoliiketoiminnan irtautuessa Metso Oyj:stä joulukuussa 2013. Valmetin liikevaihto vuonna 2013 oli noin 2,6 miljardia euroa. Valmetin tavoitteena on tulla maailman parhaaksi asiakkaidensa palvelussa.

Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.

Lue lisää www.valmet.fi, www.twitter.com/valmetglobal