Valmet toimittaa laajan palvelupaketin Ittihad Paper Mill -paperitehtaan vuosihuoltoon

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 27.3.2024 klo 9.30

Ittihad Paper Mill (IPM) on jälleen valinnut Valmetin toteuttamaan valtaosan Abu Dhabissa, Yhdistyneissä arabiemiraateissa, sijaitsevan paperitehtaansa vuoden 2024 vuosihuollon aikana tehtävistä töistä. Tehtaan vuosihuolto on heinäkuun lopussa.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2023 viimeisen neljänneksen tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta.

IPM ja Valmet ovat tehneet tiivistä yhteistyötä Ittihadin paperitehtaan tuottavuuden ja kilpailukyvyn varmistamiseksi siitä lähtien, kun tehtaan paperikone (PK1) otettiin käyttöön vuonna 2019. Tänä vuonna Valmet toimittaa jo toista kertaa peräkkäin kattavan palvelukokonaisuuden tehtaan vuosihuoltoon. Palvelukokonaisuus sisältää muun muassa laitteiden tarkastuksia, vuosihuollon johtamisen sekä huoltotoimenpiteiden suunnittelun ja käytännön toteutuksen.

"Valmet on paperikoneemme alkuperäinen toimittaja, ja uskomme, että heidän asiatuntemuksensa avulla onnistumme pitämään paperikoneemme erinomaisessa kunnossa. Kokemuksemme on osoittanut, että Valmetilla on sekä kykyä että resursseja kehittää uusia teknologioita paperinvalmistukseen ja siten edistää tehtaamme turvallisuutta, vastuullisuutta ja toiminnan laatua", sanoo Ittihad Paper Mill -paperitehtaan operatiivinen johtaja Rabih El Assadi.

"Olemme ylpeitä siitä, että Ittihad Paper Mill valitsi meidät jälleen vuosihuoltopalveluiden toimittajaksi tehtaalleen. Arvostamme tätä yhteistyötä ja toivomme, että voimme jatkossakin tukea asiakasta heidän parantaessaan tehtaansa suorituskykyä entisestään", sanoo Valmetin Lähi-idän myyntipäällikkö Waheed Al Qannass.

Teknistä tietoa toimituksesta

Valmetin toimitus sisältää kattavan valikoiman palveluita ennen paperitehtaan vuosihuoltoa ja sen aikana. Valmet suorittaa tuotantolinjan linjaustarkastuksen sekä tarkastuksia ja huoltotyöt useille paperikoneen rakenneryhmille ja osille, kuten Valmet Disc Filter -kiekkosuodatin, OptiFlo Gap -perälaatikko, Valmet SymBelt -kenkäpuristintela, OptiSizer Film -pintaliimausyksikkö, OptiCalender Hard -kalanteri ja OptiWin Drum -pituusleikkurit. Valmet vastaa myös vuosihuollon suunnittelusta ja johtamisesta.

Tietoja asiakkaasta

Ittihad Paper Mill valmistaa graafista paperia Valmet OptiConcept M -paperikoneella Abu Dhabissa, Yhdistyneissä arabiemiraateissa. Tehdas aloitti kaupallisen toimintansa vuonna 2020. Tehtaan tuotantolinjan kapasiteetti on 325 000 tonnia vuodessa, mikä vastaa 65 miljardia A4-kokoista paperiarkkia. IPM vastaa graafisen paperin kasvavaan kysyntään alueella, joka on perinteisesti nojannut tuontiin, mutta toimittaa paperia myös kansainvälisille markkinoille.

Waheed Al Qannass, myyntipäällikkö, Lähi-itä, EMEA-alue, Valmet, puh. +97 150 958 8207

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. Yli 19 000 ammattilaistamme työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Valmetin liikevaihto vuonna 2023 oli noin 5,5 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fi | X | X (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |