Valmet tuo markkinoille kuudennen sukupolven kemikaalijäännösmittauksen optimoimaan valkaisuprosessia entisestään

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 29.5.2023 klo 11.00

Valmet on tuonut markkinoille kuudennen sukupolven hyväksi havaitusta Valmet Residual Measurement -kemikaalijäännösmittauksestaan (Valmet Polarox6). Uudet ominaisuudet optimoivat valkaisuprosessia entisestään mittaamalla jäännöskemikaalin määrää, suojelemalla prosessilaitteita sekä parantamalla mittaus- ja säätötarkkuutta.

Päivitettyä Valmet Residual Measurement -mittausta operoidaan Valmet Bridge -käyttöliittymällä, joka on kosketusnäytöllinen operointipääte ja yleisesti käytössä Valmetin antureiden kanssa. Valmet Bridgessä on kattavat diagnostiikkaominaisuudet sekä teollisen internetin valmius. Sen avulla lähettimen operointi on intuitiivista ja Valmetin etäpalveluja on helppo hyödyntää.

”Päivitys varmistaa, että Valmet Residual Measurement -mittaus on käytettävissä massan valkaisusäätöihin sekä teollisen internetin sovelluksiin pitkälle tulevaisuuteen”, sanoo sellu- ja energia-analysaattoreiden liiketoimintapäällikkö Timo Laurila Valmetin Automaatiojärjestelmät-liiketoimintalinjalta.

Teknistä tietoa Valmet Residual Measurement -mittauksesta

Valmet Residual Measurement antaa välitöntä tietoa valkaistavuudesta, kun se on asennettu ennen valkaisutornia. Tieto perustuu välittömän kemikaalikulutuksen mittaamiseen ja mahdollistaa kemikaaliannoksen nopean myötäkytketyn säädön.

Asennettuna valkaisutornin jälkeen laite mittaa massan jäännöskemikaalia, antaa tarkkaa tietoa kemikaaliannostelun säätöön ja suojaa prosessilaitteita.

Anturi parantaa mittaus- ja säätötarkkuutta eliminoimalla valkaisukemikaalien ali- tai yliannostelun sekä varmistaa tarkan kemikaaliannostelun ligniinin poistoon ja vaaleuden säätöön, mikä säästää kemikaaleja ja parantaa kuitujen laatua. Lisäksi operointi on turvallisempaa, koska jäännöskemikaalia on vähemmän.

Timo Laurila, liiketoimintapäällikkö, sellu- ja energia-analysaattorit, Automaatiojärjestelmät, Valmet, puh. 040 092 2442
Mikko Lång, tuotepäällikkö, sellu-analysaattorit, Automaatiojärjestelmät, Valmet, puh. 050 594 8528

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. 17 500 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Vuonna 2022 yhtiö saavutti merkittävän merkkipaalun, kun virtauksensäätöyhtiö Neles sulautui Valmetiin. Valmetin liikevaihto vuonna 2022 oli noin 5,1 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fi | Twitter | Twitter (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |