Valmet toimittaa soodakattilauusinnan Fibre Excellencen Provencen-tehtaalle Ranskaan

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 21.6.2023 klo 9.30

Valmet toimittaa kattavan soodakattilauusinnan Fibre Excellencen Provencen-tehtaalle Tarasconiin, Etelä-Ranskaan. Uusinnalla on merkittävä vaikutus asiakkaan soodakattilan suorituskykyyn.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2023 ensimmäisen neljänneksen tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta.

Soodakattilan uusinta on tarpeen tehtaan uuden haihduttamon suorituskyvyn optimoimiseksi. Haihduttamo käynnistyy vuoden 2023 loppuun mennessä. Modernisointi tukee myös tehtaan tulevaa kapasiteetin lisäystä.

”Arvostamme kumppanuuttamme Valmetin kanssa ja tukea, jota olemme vuosien varrella saaneet tehtaamme kehittämiseen. Kun soodakattilan uusiminen tuli ajankohtaiseksi, meidän oli helppo lähteä yhteistyöhön heidän kanssaan, sillä luotamme vahvasti Valmetin teknologiaan ja heidän ehdottamaansa ratkaisuun”, sanoo Mathieu Deleplanque, projekti- ja kehityspäällikkö, Fibre Excellence Provence.

Olemme iloisia voidessamme jatkaa hyvää yhteistyötä Fibre Excellencen Provencen-tehtaan kanssa. Vuosien aikana rakentuneen luottamuksellisen ja avoimen suhteemme ansiosta pystymme keskustelemaan asiakkaan tarpeista yksityiskohtaisesti ja tarjoamaan heidän suorituskyky- ja ympäristötavoitteisiinsa parhaiten soveltuvia ratkaisuja”, sanoo Reto Vollmer, myyntipäällikkö, EMEA, Valmet.

Toimituksen tekniset tiedot

Valmetin toimitus sisältää nykyaikaisen sekundääri-ilmajärjestelmän sekä siihen liittyvien laitteiden ja paineosien suunnittelun, valmistuksen, asennuksen ja käyttöönottotuen, primääri-ilman esilämmittimen, mustalipeän esilämmittimet ja niihin liittyvät putkistot sekä mustalipeäpumput ja niihin liittyvät putkistot.

Tietoa asiakkaasta

Fibre Excellence harjoittaa selluntuotantoa ja metsätaloutta sekä tuottaa biomassaenergiaa Etelä-Ranskassa. Tarasconissa sijaitsevalla Provencen-tehtaallaan Fibre Excellence tuottaa vuodessa noin 250 000 tonnia sellua suodatinpaperin sekä hygienia- ja pakkaustuotteiden valmistukseen. Vuonna 1951 käyttöön otettua tehdasta on jatkuvasti modernisoitu sen suorituskyvyn parantamiseksi ja muuttuvien ympäristövaatimusten täyttämiseksi.

Reto Vollmer, myyntipäällikkö, EMEA, Valmet, puh. +33557921098

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. 17 500 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Vuonna 2022 yhtiö saavutti merkittävän merkkipaalun, kun virtauksensäätöyhtiö Neles sulautui Valmetiin. Valmetin liikevaihto vuonna 2022 oli noin 5,1 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fi | Twitter | Twitter (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |