Valmet toimittaa hakkeen pesu- ja kuidutinjärjestelmän ARAUCOlle Meksikoon

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 10.5.2023 klo 13.00

Valmet toimittaa uuden jauhimen ARAUCOn uuteen MDF-tehtaaseen, joka sijaitsee Zitácuarossa Meksikossa. Jauhimen hakepesurin kapasiteetti on 28 tonnia tunnissa. Järjestelmän on määrä käynnistyä vuoden 2024 viimeisellä neljänneksellä.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2023 ensimmäisen neljänneksen tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta.

”Olemme ylpeitä mahdollisuudesta toimittaa Valmetin johtavaa kuidutinjärjestelmäteknologiaa ARAUCOn uudelle tehtaalle Meksikoon. Odotamme innolla yhteistyön syventämistä sekä uusien projektien ja investointien kehittämistä tulevaisuudessa”, sanoo Valmetin Sellu ja energia -liiketoimintalinjan kuitulinjojen myynnistä ja kustannusarvioista vastaava myyntipäällikkö Leif Sundberg.

”ARAUCOlle on aina tärkeintä ottaa käyttöön teknologioita, jotka takaavat sekä turvallisuuden että laadun. Kasvumme riippuu turvallisesta toiminnasta ja teknologiasta esimerkiksi Valmetin avulla, jotta voimme tuottaa laadukkaita kartonkeja Meksikon markkinoille”, sanoo ARAUCOn Meksikon toimitusjohtaja Jose Manuel Hernández.

Tietoja toimituksesta
Valmetin toimitus sisältää toisen sukupolven EVO 64 Defibrator -kuidutinjärjestelmän ja hakepesurin kaikki pääkoneet ja niihin liittyvät moottorit sekä prosessi- ja laitesuunnittelun. Lisäksi toimitus sisältää käyttöönoton, asennuksen ja käynnistysneuvonnan.

Valmetin kuiduttimissa on patentoitu hiontayksikkö, joka on ainutlaatuinen koko toimialalla. Teknologia säästää energiaa ja hartsia, vähentää käyttökustannuksia ja on ympäristöystävällinen kuidutinjärjestelmä korkealaatuisten puukuitujen valmistukseen MDF-levyjä varten.

Tietoja asiakkaasta ARAUCO
ARAUCO on maailman johtavia kestävän metsäteollisuuden yrityksiä. Se on maailman ensimmäinen metsäyhtiö, jonka hiilineutraalius on sertifioitu. ARAUCO on Pohjois-Amerikan johtava kartongintuottaja ja kehittää sisustus- ja melamiinilevyjen trendejä arkkitehtuuri- ja sisustusratkaisuihin. Yhtiön toimialoja ovat metsäteollisuus, selluteollisuus, puutavara, vaneri, komposiittilevyt, jalostus ja uusiutuva energia. Sen liikevaihto on noin 7 miljardia dollaria. Yhtiöllä on yhteensä 42 sahaa, levytehdasta ja sellutehdasta Pohjois-Amerikassa, Etelä-Amerikassa, Euroopassa ja Etelä-Afrikassa.

Carl Mikael Stål, Technical and Operation Manager, Andien alue, Etelä-Amerikka, Valmet, puh. +56 998266255
Leif Sundberg, kuitulinjojen myynnistä ja kustannusarvioista vastaava myyntipäällikkö, Sellu ja energia, Valmet, puh.
+46 60165317

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. 17 500 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Vuonna 2022 yhtiö saavutti merkittävän merkkipaalun, kun virtauksensäätöyhtiö Neles sulautui Valmetiin. Valmetin liikevaihto vuonna 2022 oli noin 5,1 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fi | Twitter | Twitter (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |