Valmet toimittaa automaatiojärjestelmän uusinnan Sabiyan voima- ja vesilaitokselle Kuwaitiin

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 9.5.2023 klo 9.30

Valmet toimittaa Valmet DNA -automaatiojärjestelmän uusinnan Sabiyan voima- ja vesilaitokselle Kuwaitiin. Laitoksen omistaa Kuwaitin sähköstä, vedestä ja uusiutuvasta energiasta vastaava ministeriö. Uusi järjestelmä korvaa nykyisen ohjausjärjestelmän kahdeksassa tislausyksikössä ja karbonointiyksikössä.

Tilauksen teki Peak National General Trading & Contracting Co. w.l.l. -yhtiö, jolla on vahva asema Kuwaitissa Valmetin automaatiojärjestelmien jälleenmyyjänä. Yhteistyö alkoi vuonna 2018.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2023 ensimmäisen neljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Järjestelmätoimitus ajoittuu marraskuulle 2023, ensimmäinen käyttöönottovaihe keväälle 2024 ja toinen käyttöönottovaihe syksylle 2024.

”Valmetin kokemus samanlaisista automaatiojärjestelmien uusinnoista antaa meille teknistä kilpailuetua. Loppukäyttäjät ovat vaikuttuneet Valmet DNA UI -käyttöliittymän kehittyneistä ominaisuuksista, mikä tekee Valmetin ratkaisujen myynnin edistämisen meille helpommaksi. Valmetin henkilöstö tukee meitä nopeasti ja läpinäkyvästi”, sanoo Peak Nationalin pääomistaja Abdel Moneim Khalil.

”Peak National on toimittanut useita Valmet DNA -teknologiaan perustuvia hajautettuja automaatiojärjestelmiä Kuwaitiin ja on nyt saanut toisen ison tilauksen automaatiojärjestelmän uusinnasta. Odotamme saavamme useita samanlaisia uusintaprojekteja tämän ja tulevien vuosien aikana Peak Nationalin kanssa. Suunnittelemme laajentavamme automaatiojärjestelmäliiketoimintaamme prosessiteollisuuteen, lähinnä öljy- ja kaasuteollisuuteen, Kuwaitin lisäksi myös muissa valituissa Lähi-idän maissa”, sanoo vanhempi myyntipäällikkö Kari Heikkilä Valmetin Automaatiojärjestelmät-liiketoimintalinjalta.

Teknistä tietoa toimituksesta

Valmetin toimitus sisältää Valmet DNA -automaatiojärjestelmän mukaan lukien Valmet DNA UI -käyttöliittymän sekä tukipalvelut. Järjestelmä kestää alueen ankaria sääoloja, kuten pölyä ja kosteutta.

Tietoa Peak National -yhtiöstä

Peak National on monikulttuurinen organisaatio, jossa työskentelee kokeneita suunnittelun, projektoinnin, käyttöönoton, myynnin ja markkinoinnin ammattilaisia. Yhtiö tarjoaa kattavia suunnittelu- ja projektointipalveluita liittyen säätöihin, käyttöliittymiin, hallintajärjestelmiin ja valvontatyökaluihin.

Kari Heikkilä, vanhempi myyntipäällikkö, Automaatiojärjestelmät, Valmet, puh. +43 664 9637414, kari.s.heikkila@valmet.com

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. 17 500 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Vuonna 2022 yhtiö saavutti merkittävän merkkipaalun, kun virtauksensäätöyhtiö Neles sulautui Valmetiin. Valmetin liikevaihto vuonna 2022 oli noin 5,1 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fi | Twitter | Twitter (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |