Valmet on allekirjoittanut palvelusopimuksen Helen Oy:n kanssa

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 26.6.2023 klo 11.00

Valmet ja Helen Oy ovat allekirjoittaneet palvelusopimuksen Helenin Helsingin Vuosaaressa sijaitsevan biolämpölaitoksen savukaasujen lauhdutusjärjestelmän toiminnan turvaamiseksi. Sopimus on yksivuotinen, ja siihen sisältyy vuoden jatko-optio.

Sopimus sisältyy Valmetin vuoden 2023 toisen neljänneksen saatuihin tilauksiin, ja se astuu voimaan välittömästi. Tilauksen arvoa ei julkisteta.

Valmet on aikaisemmin toimittanut samalle, vuoden 2022 lopussa käynnistyneelle Vuosaaren voimalaitokselle laitteistot savukaasujen lauhdutukseen, lauhteen käsittelyyn ja kattilassa tarvittavan lisäveden tuotantoon. Palvelusopimuksella Valmet toimittaa asiantuntijapalveluita laitteiden optimaalisen suorituskyvyn turvaamiseksi.

“Valmet on laitoksen alkuperäinen toimittaja, ja koska tämä on Helenille ensimmäinen laatuaan, haluamme varmistaa onnistuneen käyttöönoton tekemällä yhteistyötä Valmetin kanssa ainakin parin ensimmäisen vuoden ajan. Odotamme saavamme asiantuntevaa palvelua ja oppivamme sopimuskauden aikana itse käyttämään ja ylläpitämään laitosta parhaalla mahdollisella tavalla. Olen erittäin luottavainen, että yhteistyömme Valmetin kanssa sujuu mutkattomasti”, sanoo Helenin kunnonhallintapäällikkö Kaj Luukko.

”Valmetin palvelusopimus räätälöidään aina asiakkaan tarpeita vastaavaksi. Pitkäjänteinen ja tiivis yhteistyö sekä oikea palveluyhdistelmä auttavat asiakkaitamme varmistamaan kestävän kehityksen mukaiset tulokset ja saavuttamaan yhdessä sovitut tavoitteet. Valmetin tuella Helen voi keskittyä olennaiseen eli laitoksen toimintaan ja lämmön toimittamiseen pääkaupunkiseudun asukkaille. Arvostamme mahdollisuutta jatkaa hyvää yhteistyötämme”, sanoo Suomen ja Baltian alueen Energy, Recovery and Environmental Services -johtaja Minna Saarelainen Valmetilta.

Teknistä tietoa toimituksesta

Palvelusopimus sisältää vuosittaisia määräaikaishuoltoja, lämpöpumppujen ja vedenkäsittelyjärjestelmien käynnistys- ja alasajotuen, varaosatuen sekä tarkastuksia. Sopimuksen tavoitteena on turvata koko savukaasujen lauhdutusjärjestelmän eli siihen kuuluvien pesurin, palamisilman kostuttimen, absorptiolämpöpumppujen, lauhteen käsittelylaitteiston ja päästöjen valvontajärjestelmän (CEMS) optimaalinen suorituskyky.

Tietoja asiakkaasta Helen Oy

Helen Oy on Suomen suurimpia energiayhtiöitä, jolla on yli 500 000 asiakasta. Yhtiö tuottaa ja myy sähköä, kaukolämpöä ja kaukojäähdytystä. Lisäksi se tarjoaa ratkaisuja alueelliseen ja uusiutuvaan energiaan, älykkäisiin kiinteistöihin ja sähköiseen liikenteeseen. Helenin tavoitteena on saavuttaa energiantuotannossaan sataprosenttinen hiilineutraalius vuoteen 2030 mennessä.

Minna Saarelainen, johtaja, Energy, Recovery, Environmental Services, Suomi ja Baltia, EMEA-alue, Valmet, puh. 040 545 9407

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. 17 500 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Vuonna 2022 yhtiö saavutti merkittävän merkkipaalun, kun virtauksensäätöyhtiö Neles sulautui Valmetiin. Valmetin liikevaihto vuonna 2022 oli noin 5,1 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fi | Twitter | Twitter (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |

Henkilötietojen käsittelycsx