Valmet jatkaa investoimista puristinhuopatuotantoon Suomessa

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 2.5.2023 klo 9.30

Valmet jatkaa puristinhuopavalmistuksensa vahvistamista Tampereella ja investoi uuteen kutomakoneeseen ja lämpökäsittelykoneeseen elokuussa 2022 ilmoitetun, käynnissä olevan puristinhuopainvestoinnin lisäksi. Uuden investoinnin arvoa ei julkisteta.

”Investointi varmistaa puristinhuopatuotantokapasiteetin riittävyyden tuleville vuosille ja vahvistaa asemaamme yhtenä johtavista puristinhuopatoimittajista maailmassa. Asiakkaamme kartonki-, paperi-, pehmopaperi- ja selluteollisuudessa hyötyvät myös tulevaisuudessa puristinhuovista, jotka vastaavat korkeimpiin laatu- ja suorituskykyvaatimuksiin ja jotka on valmistettu alan nykyaikaisimmassa, tehokkaimmassa ja vastuullisimmassa puristinhuopayksikössä”, sanoo Valmetin Kudokset-liiketoimintayksikön johtaja Tero Kokko.

”Vastuullisuus on meille erittäin tärkeää ja panostamme jatkossakin muun muassa tuotannon sivuvirtojen kierrätykseen. Tutkimme ja testaamme laboratorioissamme jatkuvasti myös uusia, ympäristöystävällisempiä lankoja ja muita raaka-aineita. Nämä toimenpiteet koskevat kaikkien kudostemme ja teknisten tekstiilien tuotantoa: märkä- ja kuivatusviiroja, puristinhuopia, kenkäpuristinbelttejä sekä suodatinkankaita ja pesulahuopia”, jatkaa Kokko.

Valmet on valmistanut puristinhuopia Tampereella vuodesta 1882.

Valmetin kudosten valmistusyksikkö Tampereella.

Tero Kokko, johtaja, Kudokset-liiketoimintalinja, Palvelut, Valmet, puh. +358 40 542 7427

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. 17 500 ammattilaistamme työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Vuonna 2022 yhtiö saavutti merkittävän merkkipaalun, kun virtauksensäätöyhtiö Neles sulautui Valmetiin. Valmetin liikevaihto vuonna 2022 oli noin 5,1 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fi | Twitter | Twitter (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |