Valmet investoi telapinnoitetuotantoon Columbuksen telahuoltokeskuksessa Yhdysvalloissa

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 12.12.2023 klo 9.30

Valmet investoi prosessilaitteiston viimeisimpään teknologiaan Columbuksen telahuoltokeskuksessaan Mississipin osavaltiossa Yhdysvalloissa. Investoinnilla laajennetaan Valmetin valmistettavien prosessipinnoitteiden valikoimaa.

Investoinnin arvoa ei julkisteta. Päälaitteiston asennus ja käyttöönotto tapahtui vuoden 2023 kolmannen vuosineljänneksen aikana, ja uusi prosessi on jo täysin toiminnassa.

”Tämä strateginen investointi on osoitus sitoutumisestamme kumi-, komposiitti- ja polyuretaanipinnoitevalmistuksemme kehittämiseen. Vahvistamme samalla asemaamme telapinnoitealan johtavana toimijana. Investointi vastaa myös telapalvelujen kasvavaan kysyntään, mikä on ollut nähtävissä Pohjois-Amerikan asiakkaidemme jatkaessa omia investointejaan. Asiakkaan lähellä oleminen on yksi keskeisistä sitoumuksistamme”, sanoo Valmetin Pohjois-Amerikan telapalvelujen johtaja Jonathan Demers.

Columbuksen telahuoltokeskuksen laitteisto edustaa viimeisintä teknologiaa, joka mahdollistaa tuotannon ja energiatehokkuuden lisäämisen, laadun parantamisen, tuotevalikoiman laajentamisen sekä toimitusaikojen lyhentämisen. Myös prosessien turvallisuus- ja ympäristönäkökohdat ovat olleet investoinnin painopisteenä. Esimerkiksi pinnoitusprosessit suoritetaan nyt erillisessä ilmastoidussa tilassa, millä estetään ristikontaminaatio.

”Tarjoamme nyt asiakkaillemme entistä tarkemman ja laadukkaamman polyuretaani- ja komposiittipinnoitteiden valamisen koneistolla, jossa on käyttöliittymä tarkan datan syöttöön. Tämä varmistaa pinnoitteen ominaisuuksien entistä paremman tasalaatuisuuden. Investointi edistää myös toiminnan yhdenmukaisuutta, luotettavuutta ja joustavuutta läpi koko pinnoitteen tuotantoprosessin, jotta voimme vastata asiakkaiden tarpeisiin entistä paremmin”, sanoo David Williams, Valmetin Pohjois-Amerikan telapinnoitehuollon teknisen yksikön päällikkö.

A person working on a piece of fabric

Description automatically generated

Valmetin tarkastus Press Roll Cover PP -pinnoitteelle, joka on yksi uusista Columbuksessa valmistettavista prosessipinnoitteista.

David Williams, päällikkö, telapinnoitehuollon tekninen yksikkö, Pohjois-Amerikka, Valmet, puh. +1 251 281 7469

Tiina Olkkonen, johtaja, telapinnoitteet ja -huolto, Palvelut-liiketoimintalinja, Valmet, puh. +358 40 192 7088

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. Yli 19 000 ammattilaistamme työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Valmetin liikevaihto vuonna 2022 oli noin 5,1 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fi | X | X (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |