Valmet vahvistaa automaatiotarjoamaansa ostamalla Nova Tech Automationin Prosessiautomaatioratkaisut-liiketoiminnan

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 9.11.2022 klo 16.30

Valmet on 9. marraskuuta allekirjoittanut sopimuksen yhdysvaltalaisen Nova Tech Automationin Prosessiautomaatioratkaisut-liiketoiminnan ostamisesta. Kaupan arvoa ei julkisteta. Kaupan arvioidaan toteutuvan aikaisintaan 1.1.2023.

NovaTech Automationin Prosessiautomaatioratkaisut-liiketoiminta on erikoistunut erä-, jatkuvien ja hybridiprosessien ohjauksen ja optimoinnin ratkaisuihin ja työllistää yli 90 henkeä Yhdysvalloissa, Alankomaissa ja Belgiassa. Sen liikevaihto on noin 18 miljoonaa dollaria.

Yritysosto on Valmetin strategian mukainen ja vahvistaa Valmetin vakaata automaatioliiketoimintaa luotettavalla hajautetulla eräprosessien automaatiojärjestelmällä (DCS). Yritysosto laajentaa samalla Valmetin automaatiojärjestelmäliiketoimintaa Yhdysvalloissa erityisesti uusilla aloilla sisältäen elintarviketeollisuuden sekä lääke- ja kemianteollisuuden.

NovaTech Automationin Prosessiautiomaatioratkaisut-liiketoiminnan henkilöstö, teknologiat ja sopimukset integroidaan Valmetin Automaatiojärjestelmät-liiketoimintalinjaan. Valmet ja Nova Tech Automation työskentelevät tulevina kuukausina yhdessä varmistaakseen sujuvan siirtymäkauden.

”NovaTech Automationin Prosessiautomaatioratkaisut-liiketoiminta täydentää Valmetin nykyistä automaatiotarjoamaa ja asiakasteollisuuskattavuutta. Yrityskaupassa syntyy synergiahyötyjä ja mahdollisuus palvella nykyisiä ja tulevia asiakkaita entistä laajemmalla tarjoamalla. Yhdessä jatkamme työskentelyä visiomme parissa tullaksemme parhaiksi asiakkaidemme palvelemisessa. Odotamme saavamme toivottaa uudet kollegat NovaTech Automationilta tervetulleiksi Valmetille”, sanoo Toni Saarnio, Vice President, Strategy and Business Development, Automaatiojärjestelmät-liiketoiminta, Valmet.

“Valmet on automaatiojärjestelmien ja prosessinohjauksen johtava toimija. Yhtiön tutkimus- ja tuotekehitysinvestoinnit, asiakaspalvelumalli ja globaalisti kattava verkosto tekevät heistä erinomaisia viemään NovaTech Automationin prosessiautomaatiotarjoamaa eteenpäin. Tiedän, että asiakkaamme ja henkilöstömme hyötyvät Valmetin osaamisesta ja teknologioista”, sanoo Conrad Oakey, NovaTech Automationin toimitusjohtaja.

Lisätietoja
Toni Saarnio, Vice President, Strategy and Business Development, puh. +358 40 588 4122, toni.saarnio@valmet.com

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. 17 500 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Vuonna 2022 yhtiö saavutti merkittävän merkkipaalun, kun virtauksensäätöyhtiö Neles sulautui Valmetiin. Sulautuneiden yhtiöiden yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2021 oli noin 4,5 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fi Twitter | Twitter (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |