Valmet ja Opal jatkavat Botanyn tehtaan kunnossapitosopimusta Australiassa

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 14.12.2022 klo 9.30

Valmet ja Opal ovat sopineet jatkavansa tehtaan kunnossapitosopimusta ja samalla pitkäaikaista yhteistyötään B9-kartonkilinjalla Sydneyssä, Australiassa. Valmetin toimittama B9-linja käynnistettiin vuonna 2012. Käynnistyksen jälkeen Valmet otti vastuun kunnossapitotoimintojen perustamisesta, laitoksen kunnossapitopalveluista sekä tietyistä suorituskyvyn optimointiprojekteista. Sopimuksen arvoa ei julkisteta.

”Olemme tehneet yhteistyötä Valmetin kanssa yli 10 vuoden ajan ja saaneet aikaan konkreettisia tuloksia esimerkiksi tuotannon tehokkuuden parantamisessa ja kustannusten vähentämisessä. Olemme mielissämme voidessamme jatkaa Valmetin kanssa ja varmistaa, että B9-linjasta tulee toimialan vertailukohta kaikilla osa-alueilla”, sanoo Botanyn tehtaan operatiivinen johtaja Robert Carry.

”Valmetin kunnossapitotiimi ja Opalin tuotantotiimi B9-linjalla ovat onnistuneet erinomaisesti tehtaan elinkaaren hallinnassa. Hyvä yhteistyö paikan päällä Valmetin globaalien asiantuntijoiden tukemana luo vahvan perustan luotettavalle toiminnalle. Äskettäin lanseerattu digitaalinen työkalu, Valmet Mobile Maintenance, sekä kunnossapidon arvioinnit tukevat tehtaan kunnossapidon jatkuvaa kehittymistä”, sanoo Valmetin Palvelut-liiketoimintalinjan kunnossapidon ulkoistustoimintojen johtaja Timo Harjunpää.

Toimituksen tekniset tiedot

Valmet toimittaa kunnossapitopalveluja Opal Botanyn tehtaalle. Valmet vastaa tehtaan luotettavasta toiminnasta hoitaen kunnossapidon suunnittelun, johtamisen, hallinnan, kehittämisen ja toteuttamisen. Lisäksi Valmet ottaa käyttöön uusia ratkaisuja, jotka parantavat päivittäisen kunnossapidon tehokkuutta ja tarkkuutta.

Tietoa Opal Botanyn tehtaasta

Opalin omistama Botanyn tehdas on Australian edistynein ruskeiden pakkausten kierrätyslaitos, jossa tuotetaan sataprosenttisesti kierrätettyjä lainereita ja aallotuskartonkeja.

Opal on innovatiivinen uusiutuvia pakkauksia valmistava yhtiö. Se on osa Nippon Paper Group -konsernia.

Timo Harjunpää, johtaja, kunnossapidon kehittäminen ja ulkoistaminen, Palvelut-liiketoimintalinja, Valmet, puh. 040 824 4253, timo.harjunpaa@valmet.com
Jaegen Peet, johtaja, Australia ja Uusi-Seelanti, Aasian ja Tyynenmeren alue, Valmet, puh. +61 400 016 281, Jaegen.peet@valmet.com

Kunnossapidon kehittämisen ja ulkoistamisen palvelut kartongin ja paperin tuotantoon | Valmet (englanninkielinen)

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillä ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. 17 500 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Vuonna 2022 yhtiö saavutti merkittävän merkkipaalun, kun virtauksensäätöyhtiö Neles sulautui Valmetiin. Sulautuneiden yhtiöiden yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2021 oli noin 4,5 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fi | Twitter | Twitter (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |