Muutos Valmetin johtoryhmässä

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 31.10.2022 klo 16.00

Diplomi-insinööri Emilia Torttila-Miettinen on nimitetty Valmetin Automaatiojärjestelmät-liiketoimintalinjan johtajaksi 1.12.2022 alkaen. Uudessa tehtävässään hän on Valmetin johtoryhmän jäsen ja raportoi toimitusjohtaja Pasi Laineelle.

Emilia Torttila-Miettinen aloitti uransa Valmetilla vuonna 2003 ja toimii tällä hetkellä Automaatiojärjestelmät-liiketoimintalinjassa projektoinnista vastaavana johtajana. Uransa aikana hänelle on kertynyt laaja kokemus Valmetin automaatioliiketoiminnasta. Hän työskenteli eri johtotehtävissä automaatiopalveluissa vuosina 2014-2020 sekä tuotehallinta- ja suunnittelutehtävissä vuosina 2004-2014.

”Olemme valinneet Emilia Torttila-Miettisen perusteellisen rekrytointiprosessin jälkeen johtamaan Automaatiojärjestelmät-liiketoimintalinjaamme. Automaatioliiketoimintamme on edennyt vahvasti ja kasvanut kannattavasti vuosien varrella, ja Emilia on ollut olennainen osa tätä menestystä. Hän on johtanut nykyistä vastuualuettaan johdonmukaisesti eteenpäin myös haastavina aikoina. Syvällinen automaatioliiketoiminnan tuntemus ja johtamistaidot antavat Emilialle erittäin hyvät lähtökohdat viedä Automaatiojärjestelmät-liiketoimintalinjaamme eteenpäin, ja olen iloinen voidessani toivottaa hänet tervetulleeksi johtoryhmäämme”, Valmetin toimitusjohtaja Pasi Laine sanoo.

Emilia Torttila-Miettinen seuraa tehtävässään Sami Riekkolaa, joka nimitettiin Valmetin Sellu ja energia -liiketoimintalinjan johtajaksi lokakuussa.

Lisätiedot:
Pasi Laine, toimitusjohtaja, Valmet, puh. +358 10 672 0001
Anu Salonsaari-Posti, johtaja, viestintä, markkinointi ja kestävä kehitys, Valmet, puh. +358 50 453 4262

Emilia Torttila-Miettisen CV

Emilia Torttila-Miettinen
Liiketoimintalinjan johtaja, Automaatiojärjestelmät, Valmet, 1.12.2022 alkaen
syntynyt 1979
Diplomi-insinööri
Suomen kansalainen

Olennainen aikaisempi työhistoria:

Johtaja, Projektointi,  Automaatiojärjestelmät-liiketoimintalinja, Valmet, 2020 – nykyinen
Johtaja, Palvelut, Koillis-Eurooppa, Automaatio-liiketoimintalinja, Valmet, 2018-2020
Päällikkö, Palvelut, Koillis-Eurooppa, Automaatio-liiketoimintalinja, Metso/Valmet, 2014-2018
Tuotepäällikkö, Paperin valmistusprosessin optimointi, Metso Automation, 2013-2014
Prosessioptimoinnin suunnittelija/ Prosessianalyysiasiantuntija/Sovellusasiantuntija, Metso Automation, 2008-2013
Suunnittelija, Paperiteknologia, Metso Paper, 2004-2008
Superintendentti, Pintakäsittelyteknologiakeskus, Metso Paper, 2003-2004

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. 17 500 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Vuonna 2022 yhtiö saavutti merkittävän merkkipaalun, kun virtauksensäätöyhtiö Neles sulautui Valmetiin. Sulautuneiden yhtiöiden yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2021 oli noin 4,5 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fi Twitter | Twitter (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |