Valmet Oyj:n lehdistötiedote 13.7.2021 klo 11.00

Valmet toimittaa paperikoneen muunnoksen revinnäissellun kuivatuskoneeksi Daio Paper Corporationin Mishiman tehtaalle Japaniin. Olemassa olevan paperikoneen (PM15) muutostilaus sisältää uudet laitteet, uusinnat sekä automaation sellunkuivauslinjalle ja rullaimeen.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2021 toisen neljänneksen tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Käynnistyksen on määrä tapahtua vuoden 2023 ensimmäisellä neljänneksellä.

”Valmetilla on pitkä kokemus revinnäissellun kuivatuskoneista, ja teknologiamme mahdollistaa optimaalisen ratkaisun. Jälleen kerran olemme iloisia siitä, että meihin luotetaan tällaisessa hankkeessa”, sanoo Valmetin myyntipäällikkö Jussi Hyvönen.

Toimituksen tekniset tiedot

Valmetin toimitus sisältää uuden, erityisesti revinnäissellua varten suunnitellun perälaatikon, jossa on laaja ajoikkuna, sekä automaattisen profiloivan höyrylaatikon. Perälaatikko on varustettu Valmet IQ -laimennussäädöllä. Uusi pystysuuntainen jäähdytin viilentää radan sylinterikuivausosan jälkeen. Jäähdytys säilyttää laadun ja estää kosteuden ja kellastumisen. Uusinnat tehdään viira- ja puristinosaan, sylinterikuivausosaan ja rullaimeen. Toimitus sisältää myös märkäpään Valmet DNA -koneohjausjärjestelmän sekä päälaitteiden asennuksen.

Tietoa Daio Paper Corporationin Mishiman tehtaasta

Daio Paper Group toimii monilla aloilla kulttuuri- ja teollisuustoimintaa tukevista materiaaleista, kuten sanomalehtipaperit, painopaperit, käärepaperit ja pakkauskartonki, aina henkilökohtaisiin hygieniatuotteisiin. Mishiman tehdas tuottaa eri sellulaatuja, kuten lehtipuusellua, havusellua, mekaanista massaa ja kierrätyspaperimassaa. Tehtaan kokonaistuotantomäärä on noin 2,1 miljoonaa tonnia vuodessa, mikä on noin 8 prosenttia Japanin paperi- ja kartonkituotannosta.

Jussi Hyvönen, myyntipäällikkö, Sellu ja energia -liiketoimintalinja, Valmet, puh. +358 50 539 7245
Kenji Matsumoto, myyntipäällikkö, Asia Pacific Area, Valmet, puh. +81 90 1606 4048

Valmetin liikevaihto vuonna 2020 oli noin 3,7 miljardia euroa. 14 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.