Valmet toimittaa laadunhallintajärjestelmän Oy Essity Finland Ab:lle

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 23.12.2021 klo 11.00

Valmet toimittaa IQ-laadunhallintajärjestelmän Oy Essity Finland Ab:lle. Uusi järjestelmä korvaa vanhan kolmannen osapuolen järjestelmän, ja se asennetaan yhtiön Nokialla sijaitsevan pehmopaperitehtaan tuotantolinjalle 9. Tavoitteena on optimoida tuotantoa ja parantaa lopputuotteen laatua.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2021 neljännen kvartaalin saatuihin tilauksiin. Järjestelmä toimitetaan vuoden 2022 ensimmäisen puoliskon aikana.

”Olemme tehneet Valmetin kanssa yhteistyötä onnistuneesti useiden vuosien ajan ja olemme olleet tyytyväisiä tuloksiin ja heidän ammattimaiseen palveluunsa. Nyt uuden laadunhallintajärjestelmän myötä odotamme parannuksia tuotteemme laatuun”, sanoo Sakari Pentti, tuotantopäällikkö, Oy Essity Finland Ab.

”Kuuntelimme asiakastamme ja loimme heidän tarpeisiinsa räätälöidyn ratkaisun. Meillä on ilo toimittaa laadunhallintajärjestelmä parantamaan heidän laatuaan. Meidän mittauksemme ja säätömme lisäävät tuotannon vakautta. Olemme luottavaisia, että prosessiosaamisemme ja palveluidemme yhdistelmän avulla täytämme heidän odotuksensa”, sanoo Juha Mykkänen, myyntipäällikkö, Automaatio-liiketoimintalinja, Valmet.

Teknistä tietoa toimituksesta

Valmet IQ -laadunhallintajärjestelmän toimitus sisältää mittaraamin ja siihen liittyvät mittaukset sekä laatusäädöt. Tarkemman saatavilla olevan tiedon ja uusimman monimuuttujasäätötekniikan ansiosta konetta voidaan hallita paremmin kuin ennen, mikä parantaa koneen suorituskykyä ja lopputuotteen laatua.

Tietoa asiakkaasta Oy Essity Finland Ab

Oy Essity Finland Ab on osa Essity Groupia, joka on johtava maailmanlaajuinen hygienia- ja terveysalan yritys. Oy Essity Finland Ab sijaitsee Nokialla. Pehmopaperia valmistavan tehtaan historia alkaa vuodesta 1865.

Juha Mykkänen, myyntipäällikkö, Automaatio-liiketoimintalinja, Valmet, puh. +358 40 543 4704

Valmetin liikevaihto vuonna 2020 oli noin 3,7 miljardia euroa. 14 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.