Muutos Valmetin johtoryhmässä

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 5.2.2021 klo 13:00

Petri Paukkunen (Ins.) on nimitetty Valmetin Aasian ja Tyynenmeren aluejohtajaksi 1. huhtikuuta 2021 alkaen. Petri Paukkunen työskentelee tällä hetkellä Kartonki ja paperit -liiketoimintayksikön johtajana Valmetin Paperit-liiketoimintalinjassa. Uudessa tehtävässään hän on Valmetin johtoryhmän jäsen ja raportoi toimitusjohtaja Pasi Laineelle.

Petri Paukkunen on myynnin ja johtamisen ammattilainen, joka aloitti uransa Valmetissa vuonna 1991. Hänellä on laaja-alainen tausta kartongin ja paperin tuotantoon liittyvän prosessiteknologian kehityksessä, tuotehallinnassa, myynnissä ja asiakassuhteiden hoidossa. Viime vuosina Petri Paukkunen on onnistuneesti kasvattanut Valmetin suurinta prosessiteknologian liiketoimintayksikköä, Kartonki ja Paperit -liiketoimintayksikköä, johtaen 1 200 ammattilaisen organisaatiota maailmanlaajuisesti.

Kuten Valmet tiedotti aiemmin, nykyinen Aasian ja Tyynenmeren alueen johtaja Jukka Tiitinen palaa Yhdysvaltoihin aloittaakseen Valmetin Pohjois-Amerikan alueen johtajana 1. huhtikuuta, 2021. Hän jatkaa Valmetin johtoryhmän jäsenenä raportoiden toimitusjohtaja Pasi Laineelle.

“Toivotan Petri Paukkusen lämpimästi tervetulleeksi johtoryhmäämme vahvistamaan Valmetin Aasian ja Tyynenmeren alueen kasvua ja asiakassuhteita. Olen iloinen, että löysimme seuraajan tähän vaativaan tehtävään yhtiön sisältä. Petri on pitkäaikainen valmetlainen ja työskennellyt yhtiössä jo vuosikymmeniä. Viime vuosina hän on menestyksekkäästi johtanut ja kasvattanut suurinta prosessiteknologian liiketoimintayksikköämme. Pitkä kokemus vaativissa globaaleissa tehtävissä Valmetissa antaa Petrille erinomaiset lähtökohdat menestyä tässä uudessa tehtävässä”, sanoo toimitusjohtaja Pasi Laine.

Lisätiedot:
Pasi Laine, toimitusjohtaja, Valmet, puh. 010 672 0001

Petri Paukkusen CV

Petri Paukkunen on nimitetty Aasian ja Tyynenmeren aluejohtajaksi 1. huhtikuuta, 2021 alkaen. Tällä hetkellä Petri Paukkunen työskentelee Kartonki ja Paperit -liiketoimintayksikön johtajana Valmetin Paperit-liiketoimintalinjassa. Hän toimi myynnin ja markkinoinnin johtajana Kartonki ja paperit -liiketoimintayksikössä Valmetin Paperit-liiketoimintalinjassa 2012-2018. Hän oli Paperikoneen jälkikäsittely uudistukset-toiminnon johtajana vuosina 2009-2012, Pituusleikkurit- liiketoiminnan johtajana 2007-2008 ja Rullankäsittelyjärjestelmät-yksikön myyntijohtajana 2004-2007 Metso Paperissa. Vuosina 1991-2004 Petri Paukkunen työskenteli erilaisissa asiantuntija- ja esimiestehtävissä Metsossa ja Valmetissa Suomessa ja USA:ssa. Hän on toiminut hallituksen jäsenenä Allimand Groupissa vuodesta 2012 lähtien ja Suomen Puunjalostusinsinöörien yhdistyksen hallituksessa vuosina 2012-2019. Koulutukseltaan Petri Paukkunen on insinööri.

Valmetin liikevaihto vuonna 2020 oli noin 3,7 miljardia euroa. 14 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää www.valmet.fiwww.twitter.com/valmetglobal