Valmet toimittaa kuidutinjärjestelmän Qinzhou Lvyuan Woodin tehtaalle Kiinaan

Valmetin Sellu ja energia -liiketoimintalinjan myyntipäällikkö Leif Sundberg kättelee Lvyuan-konsernin pääjohtajaa Xu Zhaohuita

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 11.2.2020 klo 11.00

Valmet toimittaa Defibrator™-järjestelmän sekä Steam Separator PV -järjestelmän Qinzhou Lvyuan Wood -yhtiölle Kiinaan. Järjestelmän on määrä käynnistyä keväällä 2020.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2019 viimeisen neljänneksen tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta.

Qinzhou Lvyuan -projekti on Lvyuan-konsernin uusi investointi, jolla se laajentaa tuotantoaan ja monipuolistaa tuotevalikoimaansa. Projekti sijaitsee Guangxin autonomisella alueella. Guangxi on viime vuosina kehittänyt aktiivisesti metsäteollisuutta, laajentanut teollista ketjua ja rakentanut teollisuusklustereita.

”Tutkimme perusteellisesti tämän projektin laitteistokokoonpanoa ja vertailimme yksityiskohtaisesti useiden eri toimittajien laitteistojen suorituskykyparametreja ja todellisia käyttörajoja. Tämän jälkeen valitsimme Valmetin toimittamaan tarvittavan kuidunkäsittelylaitteiston, johon sisältyi uuden sukupolven Defibrator- sekä höyryn talteenottojärjestelmä. Tämän ratkaisun avulla saamme aikaan ympäristöystävällisen tuotannon mahdollisimman alhaisilla käyttökustannuksilla ja parhaalla kuidun laadulla”, sanoo Lvyuan-konsernin pääjohtaja Xu Zhaohui.

”Valmetin työntekijät ovat todellisia kuituteknologian asiantuntijoita. He ovat myös erittäin ahkeria ja asialleen omistautuneita. Valmet tarjosi meille asiantuntevaa teknistä tukea ja palveluja projektin onnistumisen varmistamiseksi”, sanoo Qinzhou Lvyuan Woodin projektipäällikkö Wang Zhenhua.

”Tämä on Valmetille erittäin arvokas tilaus, sillä kyseessä on ensimmäinen kauppamme Lvyuan-konsernin kanssa. Toimituksesta muodostuu meille tärkeä asiakasreferenssi Kiinassa ja Aasiassa”, sanoo Valmetin Sellu ja energia -liiketoimintalinjan myyntipäällikkö Leif Sundberg.

Tietoja Valmetin toimituksesta

Valmetin toimitukseen sisältyy äskettäin julkistettu Defibrator Gen2 EVO 56 -järjestelmä sekä Valmet Steam Separator PV -järjestelmä. Valmetin kuiduttimet tunnetaan luotettavuudestaan, ja niillä saadaan aikaan yhdenmukainen, huippulaatuinen kuitumateriaali. Steam Separator PV ottaa puhalluslinjasta talteen prosessihöyryä, joka voidaan käyttää uudelleen hakkeen esilämmitykseen. Tämä vähentää merkittävästi puhtaan höyryn kulutusta. Tämä toimitus tarjoaa markkinoiden suorituskyvyltään parhaan ja energiatehokkaimman kuitulevyn tuotannon alkupään järjestelmän.

Tietoja asiakkaasta Qinzhou Lvyuan Wood Co., Ltd.

Qinzhou Lvyuan Wood Co., Ltd. perustettiin vuonna 2001. Se on yksi suurista MDF-levyjen valmistajista Kiinassa. Yhtiön vuotuinen tuotantokapasiteetti on yli 750 000 kuutiometriä.

Sillä on neljä tytäryhtiötä, jotka sijaitsevat Zhejiangin, Guangdongin, Fujianin ja Anhuin maakunnissa, sekä neljä tuotantolinjaa, joihin sisältyy kolme vuotuiselta tuotantokapasiteetiltaan 200 000 kuutiometrin tuotantolinjaa sekä yksi 150 000 kuutiometrin tuotantolinja.

Leif Sundberg, myyntipäällikkö, Sellu ja energia -liiketoimintalinja, Valmet, puh. +46 70 606 55 47
Jansen Shang, myyntipäällikkö, Kiina, Sellu ja energia -liiketoimintalinja, Valmet, puh. +86 1380 1231 944

Valmetin liikevaihto vuonna 2019 oli noin 3,5 miljardia euroa. Yli 13 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelevät lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.