Valmet toimittaa kuidutinjärjestelmän Guangxi Shangsi Hualinin tehtaalle Kiinaan

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 20.2.2020 klo 11.00

Valmet toimittaa Defibrator-kuidutinjärjestelmän Guangxi Shangsi Hualin Forestry Industry Co., Ltd. -yhtiölle Kiinaan. Uuden järjestelmän on määrä käynnistyä vuoden 2020 keskivaiheilla.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2019 viimeisen neljänneksen tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Tämänlaajuisen toimituksen arvo on yleensä 2–5 miljoonaa euroa.

”Asetimme useita arviointiperusteita toimittajia valitessamme, ja Valmetin kokonaisarvio oli paras. Suorituskykyvaatimuksiimme vastaaminen ei ole vaikeaa, mutta laatuvaatimuksiimme vastaaminen sen sijaan on. Päätuotteemme on erittäin ohut kuitulevy, joka vaatii huippuluokan raaka-ainetta, ja Valmetin etu on juuri tässä. Valmetin teknologiaosaaminen, laitteiston suorituskyky, maine ja referenssit saivat myös hyvät arviot. Uskomme, että yhteistyömme tulee olemaan erittäin hedelmällistä ja tästä projektista tulee hyvin menestyksekäs”, sanoo Zheng Shengjun, Guangxi Shangsi Hualin Forestry Industry Co., Ltd:n johtaja.

”Meillä on tiukka aikataulu, mutta tiiviissä yhteistyössä pystymme noudattamaan sitä. Odotamme saavamme Valmetilta teknistä tukea ja palvelua sekä projektin aikana että myynninjälkeisenä asiakaspalveluna. Tähtäimessämme on pitkäaikainen kumppanuus”, sanoo Chen Yuankun, Guangxi Shangsi Hualin Forestry Industry Co., Ltd:n tekninen päällikkö.

”Tämä on Valmetille erittäin arvokas tilaus, sillä kyseessä on ensimmäinen hankkeemme Guangxi Forest Groupin kanssa. Toimituksesta muodostuu meille tärkeä asiakasreferenssi Kiinassa ja Aasiassa”, sanoo Valmetin Sellu ja energia -liiketoimintalinjan myyntipäällikkö Leif Sundberg.

Vasemmalta: Jansen Shang (Valmetin myyntipäällikkö Kiinassa), Zheng Shengjun (Guangxi Shangsi Hualinin johtaja), Lin Guicheng (Guangxi Forestry Product Groupin johtaja) sekä Pontus Nilsson (Valmetin prosessi-insinööri)

Tietoa Valmetin toimituksesta

Valmetin toimitus sisältää äskettäin julkistetun toisen sukupolven Defibrator-kuidutinjärjestelmän. Uusi järjestelmä on luotettavasta toiminnasta ja korkeasta kuidun laadusta tunnetun Valmet Defibrator -järjestelmän jatkokehityksen tulos.

Defibrator EVO 64 -järjestelmällä Valmet vahvistaa entisestään asemaansa suorituskyvyltään parhaan kuitulevyn tuotannon alkupään järjestelmän toimittajana.

Tietoa asiakkaasta Guangxi Shangsi Hualin Forestry Industry Co., Ltd.

Guangxi Shangsi Hualin Forestry Industry Co., Ltd. perustettiin vuonna 2004. Yhtiön pääliiketoimintaa on metsäteollisuus sekä puuta ja puulevyä sisältävät tuotteet. Yhtiö on valtion omistuksessa ja kuuluu Guangxi Forestry Product Group -konserniin.

Leif Sundberg, myyntipäällikkö, Sellu ja energia -liiketoimintalinja, Valmet, puh. +46 70 606 55 47
Jansen Shang, myyntipäällikkö, Kiina, Sellu ja energia -liiketoimintalinja, Valmet, puh. +86 138 0123 1944

Valmetin liikevaihto vuonna 2019 oli noin 3,5 miljardia euroa. Yli 13 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelevät lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.