Valmet toimittaa kuidutinjärjestelmän Çamsan Entegrelle Turkkiin

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 29.1.2020 klo 11.00

Valmet toimittaa Defibrator™-kuidutinjärjestelmän Çamsan Entegre Ağaç Sanayi ve Ticaret A.Ş -yhtiölle Turkkiin. Uuden järjestelmän on määrä käynnistyä vuoden 2020 keskivaiheilla.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2019 viimeisen neljänneksen tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Tämänlaajuisen toimituksen arvo on yleensä 2–5 miljoonaa euroa.

”EVO 64 -järjestelmä on erityisesti suunniteltu tuotantotasoihin, jotka yltävät jopa 35 tonniin tunnissa, mikä sopii täydellisesti Çamsan Entegrelle tässä tapauksessa. Olemme hyvin tyytyväisiä siihen, että Valmet valittiin toimittajaksi tähän hankkeeseen”, sanoo Valmetin Sellu ja energia -liiketoimintalinjan myyntipäällikkö Leif Sundberg.

Tietoa Valmetin toimituksesta
Valmetin toimitus sisältää täydellisen EVO 64 -kuidutinjärjestelmän ja höyrynerottimen. Tämä on Valmetin ensimmäinen höyrynerottimen toimitus Turkkiin.

Tietoa asiakkaasta Çamsan Entegre Ağaç Sanayi ve Ticaret A.Ş
Çamsan Entegre on turkkilainen MDF-kuitulevyn ja laminoidun lattiaparketin tuottaja. Yhtiön paperin impregnointikapasiteetti on 90 000 000 m² vuodessa. Çamsan Entegre on kotimaansa markkinajohtaja, ja sen vienti kohdistuu pääasiassa Iraniin, Egyptiin, Irakiin, Pohjois-Kyprokseen, Azerbaidžaniin, Kuwaitiin, Kreikkaan, Albaniaan, Tunisiaan, Bulgariaan, Kosovoon, Georgiaan, Turkmenistanin ja Afganistaniin.

Leif Sundberg, myyntipäällikkö, Sellu ja energia -liiketoimintalinja, Valmet, puh. +46 70 606 55 47
Cem Guner, tehdasmyyntipäällikkö, Valmet, puh. +90 533 769 6729

Valmetin liikevaihto vuonna 2018 oli noin 3,3 miljardia euroa. Yli 13 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelevät lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää: www.valmet.com, www.twitter.com/valmetglobal