Valmet esittelee täyden valikoiman teollisen internetin ratkaisuja sellun, kartongin, paperin, pehmopaperin ja energian tuottajille

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 30.1.2020 klo 13.00

Valmet esittelee täyden valikoiman uusia, dataohjautuvia teollisen internetin ratkaisuja sellun, kartongin, paperin, pehmopaperin ja energian tuottajille. Valmetin teollisen internetin ratkaisuissa (Valmet Industrial Internet - VII) edistyneet valvonta- ja ennustesovellukset, optimoivat prosessisäädöt (APC), dynaamiset prosessisimulaattorit ja Valmetin etäpalvelukeskusten palvelut yhdistyvät kattaviksi ratkaisuiksi, jotka tuovat asiakkaille konkreettisia hyötyjä.

VII-ratkaisut on räätälöity asiakasteollisuuskohtaisesti

Uudet VII-ratkaisut on tehty sellun, kartongin, paperin, pehmopaperin ja energian tuottajien erityistarpeita varten. Tarkoituksena on hyödyntää dataa ja Valmetin asiantuntemusta tehokkaasti energiankulutuksen vähentämiseksi, kemikaali- ja ympäristötehokkuuden parantamiseksi, sellun ja paperin laadun optimoimiseksi, prosessin luotettavuuden lisäämiseksi, tuotannon maksimoimiseksi ja asiakkaan laitekannan tehokkaan hallinnan järjestämiseksi.

Suorituskykykeskukset ja Valmetin asiakasportaali ovat VII-ratkaisujen keskeisiä elementtejä

Valmetin kahdeksan Performance Center -etäpalvelukeskuksen tarjoamat palvelut ovat keskeinen osa VII-ratkaisuja. Etäpalvelukeskusten kautta Valmetin asiantuntemus on helposti asiakkaiden käytettävissä etäyhteyksien ja -työkalujen kautta.

Valmetin asiakasportaalin kautta asiakkaat voivat tehdä yhteistyötä etäpalvelukeskusten asiantuntijoiden kanssa, käyttää teollisen internetin sovelluksia, seurata avaintunnuslukujaan ja nähdä suorituskykyraportteja.

”Asiakkaidemme tarpeet ovat olleet lähtökohtana näiden teollisen internetin ratkaisujen kehittämisessä. Olemme integroineet prosessi-, automaatio- ja palveluosaamisemme sekä laajan teollisen internetin sovellusvalikoimamme lisäarvoa tuottavaksi ratkaisutarjoamaksi. Viime kädessä tavoitteena on auttaa asiakkaitamme siirtymään kohti automatisoituja laitoksia tai tehtaita, mikä johtaa entistä merkittävästi tehokkaampiin tuotantoprosesseihin ja toimintoihin. Haluamme tarjota asiakkaillemme dialogia datan kanssa viedäksemme heidän suorituskykyään eteenpäin”, sanoo Jari Almi, teollisen internetin toimintojen johtaja, Automaatio-liiketoimintalinja, Valmet.

Jari Almi, johtaja, teollinen internet, Automaatio-liiketoimintalinja, Valmet, puh. +358 40 764 7512

Kattava luettelo uusista VII-ratkaisuista löytyy osoitteesta www.valmet.com/about-us/industrial-internet/

Valmetin liikevaihto vuonna 2018 oli noin 3,3 miljardia euroa. Yli 13 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelevät lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää: www.valmet.com, www.twitter.com/valmetglobal