Kuolemaan johtanut tyotapaturma Valmetin tehtaalla Ovarissa Portugalissa

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 31.1.2020 klo 16:30

Valmetin tehtaalla Portugalin Ovarissa tapahtui perjantaina 31.1.2020 vakava työtapaturma. Tapaturman  seurauksena  Valmetin työntekijä menehtyi saamiinsa vammoihin. Valmet on aloittanut onnettomuuden tutkinnan yhdessä viranomaisten kanssa.

"Olemme surullisia työntekijämme menehtymisen johdosta ja hänen  omaisensa ja kollegat ovat ajatuksissamme. Onnettomuustutkinta on aloitettu ja selvitämme yhdessä viranomaisten kanssa tapahtumien kulkua”, toteaa Ovarin tehtaanjohtaja Luciano Amaral Valmetista.

Valmet on sitoutunut suojelemaan oman henkilöstön, asiakkaiden, kumppanien ja niiden yhteisöiden, joissa toimimme, terveyttä, turvallisuutta ja ympäristöä. Valmet valmistaa Ovarin tehtaalla suodatinkankaita ja muita teollisia tekstiilejä. Tehtaalla on 440 työntekijää.

Luciano Amaral, tehtaanjohtaja, Kudokset-liiketoimintayksikkö, Valmet puh. +351 256 579 500
Victoria Larsson, työterveys, -turvallisuus- ja ympäristöjohtaja, Valmet, puh. +46 766 396 699

Valmetin liikevaihto vuonna 2018 oli noin 3,3 miljardia euroa. Yli 13 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.