Valmetille uusintatilaus automaatiosta Aasian suuritehoisimmalta biomassavoimalaitokselta

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 29.4.2019 klo 11:00

Valmet on saanut uusintatilauksen automaatioteknologiasta Aasian suuritehoisimmalta biomassavoimalaitokselta, jonka omistaa GS EPS Co. Ltd. -yhtiö. Dangjin 4 -voimalaitoksen toinen vaihe on rakenteilla Etelä-Koreassa Dangjinin kaupungissa lähellä Soulia.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2018 viimeisen neljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Automaatio toimitetaan vuoden 2019 lopulla. Asennus ja käyttöönotto alkavat helmikuussa 2020. Tilauksen teki GS Engineering & Construction Co., Ltd. (GS E&C.), joka urakoitsijana vastaa laitoksen suunnittelusta, hankinnoista ja rakentamisesta.

Valmet toimitti vuosina 2014-2015 automaatiota Dangjin 4 -biomassavoimalaitoksen ensimmäiseen vaiheeseen. Molemmat voimalaitokset ovat teholtaan 105 megawattia ja käyttävät polttoaineenaan sataprosenttisesti puuhaketta. Kun uusi laitos valmistuu, Dangjinin yksikkö on Aasian suurin biomassavoimalaitos. Valmetin automaatioteknologian avulla se pystyy parantamaan kilpailukykyään energiamarkkinoilla, lisäämään sähköntuotantoaan ja tuottamaan enemmän uusiutuvaa energiaa.

"Valmetin automaatiojärjestelmä on yksi parhaista ja optimoiduimmista ratkaisuista biomassaa käyttäville voimalaitoksille. Valmet myös kuuntelee tarkkaan asiakkaidensa toiveita ja huolenaiheita. Odotamme laitoksen toisen vaiheen olevan menestys Valmetin kaltaisen hyvän kumppanin kanssa", sanoo Seung il Choi, GS E&C:n osastopäällikkö.

"Olemme menestyksekkäästi toimittaneet kunnossapitopalveluita laitoksen ensimmäiseen vaiheeseen, ja automaatiojärjestelmämme on kuluneina vuosina osoittanut joustavuutensa", lisää Wan Mo Yoon, Valmetin energia- ja prosessiautomaatiojärjestelmistä Koreassa vastaava myyntipäällikkö.

Tietoa Valmetin toimituksesta

Valmetin toimitukseen kuuluu Valmet DNA -automaatiojärjestelmä, kunnonvalvontajärjestelmä, laitoksen suorituskykyjärjestelmä, informaationhallintajärjestelmä, polttoaineen hallintajärjestelmä, kattilan turvajärjestelmä sekä kattilan ympäristöön liittyvien järjestelmien ohjaukset.

Tietoa GS EPS Co. Ltd. ja GS Engineering & Construction Co., Ltd. -yhtiöistä

GS EPS Co. Ltd. on Korean ensimmäinen yksityinen energiayhtiö. Se tuottaa ja toimittaa sähköä, jonka valmistuksessa käytetään puhtaita polttoaineita, kuten maakaasua ja bioenergiaa.

Vuonna 1969 perustettu GS Engineering & Construction Co., Ltd. (GS E&C) on kasvanut Korean johtavaksi rakennusyhtiöksi, jonka osaaminen kattaa laitosrakentamisen, voimantuotannon, ympäristörakentamisen, rakennustekniikan, arkkitehtuurin ja asuntotuotannon. Sillä on toimintaa 24 maassa Korean ulkopuolella ja 197 rakennustyömaata 17 maassa.

Molemmat yhtiöt kuuluvat GS Group -konserniin.

Dangjin 4 -voimalaitoksen toinen vaihe

Wan Mo Yoon, myyntipäällikkö, energia- ja prosessiautomaatiojärjestelmät, Korea, Valmet, puh. +82 10 4228 3069

Valmetin liikevaihto vuonna 2018 oli noin 3,3 miljardia euroa. Yli 13 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.