Valmet toimittaa viidennen pehmopaperin tuotantolinjan Papel San Franciscon tehtaalle Meksikoon

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 28.3.2019 klo 13.00 EET

Valmet toimittaa Advantage DCT 100TS -pehmopaperikoneen Papel San Franciscon tehtaalle Meksikoon. Uusi kone asennetaan Mexicalin tehtaalle, ja sen on määrä käynnistyä vuoden 2020 kolmannella neljänneksellä.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2019 ensimmäisen neljänneksen tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta.

Uusi pehmopaperilinja täyttää Papel San Franciscon lisäkapasiteettivaatimukset perinteisten pehmopaperituotteiden valmistuksessa. Valmet on toimittanut yritykselle aiemmin neljä pehmopaperikonetta. Kolme Advantage DCT -konetta käynnistettiin vuosina 2006, 2009 ja 2018. Lisäksi Papel San Francisco käynnisti ensimmäisenä yrityksenä Advantage NTT -linjan vuonna 2013 vastauksena kuvioidun pehmopaperin kysyntään.

"Advantage DCT oli helppo valinta. Advantage ViscoNip -puristimella varustettuna se on tehokkain ja paras valinta tuottamillemme pehmopaperilajeille. Lisäksi tavoitteenamme on vähäinen energiankulutus ja mahdollisimman pienet päästöt ilmaan ja veteen. Odotamme saavuttavamme uudella tuotantolinjalla parhaan pehmopaperin laadun mahdollisimman pienellä energiankulutuksella", sanoo Papel San Franciscon käyttöpäällikkö Dario Palma y Meza Espinoza.

"Olemme erittäin ylpeitä siitä, että Papel San Francisco valitsi meidät jälleen laajennuksen toimittajaksi ja kumppaniksi. Olemme toteuttaneet vuosien varrella monia yhteisiä hankkeita ja tiedämme, että Papel San Francisco on vaativa asiakas, joka edellyttää jatkuvaa parantamista. Yrityksen tuotanto on jatkuvasti erittäin nopeaa ja jopa ennätyksellisen nopeaa mutta silti äärimmäisen tehokasta. Meille tämä on jälleen mahdollisuus viedä suorituskyky uudelle tasolle vahvan, luottamukseen perustuvan kumppanuuden avulla", sanoo Valmetin Pehmopaperitehtaat-liiketoimintayksikön Pohjois-Amerikan myyntijohtaja Jan Larsson

Toimituksen tekniset tiedot

Uuden pehmopaperikoneen leveys on 2,8 m ja suunnittelunopeus 2 200 m/min. Se kasvattaa Papel San Franciscon WC-paperien, talouspyyhkeiden ja lautasliinojen tuotantoa 30 000 tonnilla vuodessa.

Valmetin toimituslaajuus sisältää Advantage DCT 100TS -pehmopaperikoneen. Kone on varustettu OptiFlo-perälaatikolla sekä kevytmetallisella jenkkisylinterillä. Koneessa on käytetty hyväksi todettua Advantage-pehmopaperiteknologiaa, johon kuuluu ViscoNip-puristin, AirCap-huuva sekä WetDust-pölynkäsittelyjärjestelmä. Käynnistys ja käyttöönotto sisältyvät myös toimitukseen.

Tietoa asiakkaasta Papel San Francisco

Papel San Franciscon ensimmäinen pehmopaperikone käynnistyi vuonna 1980. Yritys on kasvanut tasaisesti 35 vuoden aikana. Nykyään sen kuusi pehmopaperikonetta tuottavat vuosittain 180 000 tonnia pehmopaperituotteita.

Valmetin Advantage DCT 100TS -pehmopaperikone

Vasemmalta: Jan Erikson (Valmet), Dario Palma y Meza (PSF), Julio Rodriguez (PSF), Jan Larsson (Valmet), Fernando De La Torre (PSF), Enrique Zarate (PSF), Anders Lorentzon (Valmet) ja Jose Luis Emanuel Garcia (PSF).

Jan Larsson, Director of Sales, Pehmopaperitehtaat, Pohjois-Amerikka, Valmet, puh. +1 404 229 4269
Jan Erikson, VP Sales, Pehmopaperitehtaat, Valmet, puh. +46 705 171 490

Valmetin liikevaihto vuonna 2018 oli noin 3,3 miljardia euroa. Yli 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelevät lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää: www.valmet.com, www.twitter.com/valmetglobal