Valmet toimittaa keitto-, kuitulinja- ja kaustisointiteknologian sekä uuden meesauunin Naini Papersille Intiaan

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 20.2.2019 klo 11.00

Valmet on valittu toimittamaan uuden keitto-, kuitulinja- ja kaustisointilaitoksen avainteknologian sekä uuden meesauunin Naini Papersin tehtaalle Intiaan. Uuden laitoksen odotetaan tuottavan noin 100 000 tonnia valkaistua lehtipuusellua vuodessa. Uuden laitoksen on määrä käynnistyä vuoden 2020 ensimmäisen neljänneksen loppuun mennessä.

Kuitulinjatilaus sisältyi Valmetin vuoden 2018 neljännen neljänneksen tilauksiin, ja meesauunitilaus sisältyy vuoden 2019 ensimmäisen neljänneksen tilauksiin. Tilausten arvoa ei julkisteta. Tämänkaltaisten projektien arvo on tavallisesti 20-25 miljoonaa euroa.

"Tavoitteenamme on nykyaikainen ja ympäristöystävällinen kuitulinja, jolla on alhaiset jätevesipäästöt ja käyttökustannukset. Valmetin kuitulinja ja meesauuni vastaavat näihin odotuksiin", sanoo Naini Papersin toimitusjohtaja Pawan Agarwal.

Valmetin Aasian ja Tyynenmeren alueen Sellu ja energia -liiketoiminnan myyntijohtajan NK Jainin mukaan useat tärkeät tekijät saivat Naini Papersin valitsemaan Valmetin. "Tässä projektissa pääsemme hyödyntämään vahvaa läsnäoloamme Intiassa, paikallista toimitusvalmiuttamme ja uusinta TwinRoll-puristinteknologiaamme. Nämä seikat auttoivat meitä ansaitsemaan asiakkaan luottamuksen luotettavana ja kokeneena kemiallisen massateollisuuden johtavana asiantuntijana".

Tietoa Valmetin toimituksesta

Keitto- ja kuitulinjatoimitukseen sisältyy eräkeittolaitos, joka koostuu kolmesta kartiopohjakeittimestä sekä kuitulinja, johon kuuluu seitsemän Valmet TwinRoll -puristinta, lajittamo, MC-pumput, sekoittimet ja tornikaavarit sekä perussuunnittelu ja tehdaspalvelut. Kaustisointitoimitukseen sisältyy myös yksi OptiDisc(TM) WL -suodatin.

Uuden pitkän, märän meesan käsittelyyn käytettävän meesauunin suunnittelukapasiteetti on 200 tonnia päivässä. Meesa kuivataan uunissa ketjujärjestelmän avulla. Uunia varten toimitetaan poltinjärjestelmä, joka käyttää joko generaattorikaasua yhdessä polttoöljyn kanssa tai vaihtoehtoisesti sataprosenttisesti polttoöljyä. Generaattorikaasu on hiilikaasuttimessa tuotettua matalan lämpötilan köyhää kaasua.

Tietoa asiakkaasta Naini Papers Limited

Naini Papers Limited, joka aloitti toimintansa vuonna 1995, on yksi harvoista premium-luokan paperin tuotantolaitoksista Intiassa. Naini toimittaa laadukkaita kirjoitus- ja painopapereita, joilla on erinomaiset fysikaaliset ja optiset ominaisuudet.

Nainin laitoksella on käytössä nykyaikainen märkäpesujärjestelmä, jatkuvatoiminen keitin, happidelignifiointilaitos ja monivaiheinen valkaisu.

Sanjay Bhore, NK Jain, Hamid Halimi, Claus Jensen Holm, Pawan Agarwal, Myank Agarwal, Umash Agarwal ja S.K Sawheny allekirjoittamassa sopimusta kaustisointiteknologiasta sekä meesauunista.

NK Jain, Pawan Agarwal ja Fredrik Wilgotson allekirjoittamassa sopimusta keitto- ja kuitulinjatoimituksesta.

NK Jain, Aasian ja Tyynenmeren alueen Sellu ja energia -liiketoiminnan myyntijohtaja, Valmet, puh. +91 9873251858
Fredrik Wilgotson, Aasian ja Tyynenmeren alueen Sellu ja energia -liiketoiminnan johtaja, Valmet, puh. +66 613 847 911

Valmetin liikevaihto vuonna 2018 oli noin 3,3 miljardia euroa. Yli 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.