Valmet toimittaa biomassan esikäsittelyjärjestelmän PRAJ Industriesille Intiaan

PRAJ:n ja Valmetin tiimi PRAJ:n toimipisteellä Punessa, Intiassa

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 3.10.2019 klo 11.00

Valmet toimittaa biomassan esikäsittelyjärjestelmän PRAJ Industriesille toisen sukupolven biojalostamohankkeeseen Intiaan. Toimitus on suunniteltu vuodelle 2020. Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2019 kolmannen neljänneksen tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta.

PRAJ:n ja Valmetin tiimi PRAJ:n toimipisteellä Punessa, Intiassa

Toimitus on osa PRAJ:n hanketta toteuttaa Intiassa merkittävien öljymarkkinointiyhtiöiden tilauksesta neljää toisen sukupolven integroitua biojalostamohanketta.

”Olemme ylpeitä voidessamme olla mukana edistämässä fossiilisista polttoaineista luopumista, mikä on ajankohtaista myös Intiassa. Valmet on jo vuosien ajan keskittynyt kehittämään nouseviin bioteknologioihin liittyviä teknologioita. Jatkamme erittäin mielellämme erinomaista yhteistyötä PRAJ:n kanssa ja uskomme, että toisen sukupolven etanolin kysyntä kasvaa Aasiassa ja maailmanlaajuisesti”, sanoo Valmetin Sellu ja energia -liiketoimintalinjan biomassan jalostuksen myyntipäällikkö Tomas Jonsson.

Valmet toimittaa BioTrac-järjestelmän PRAJ Industriesille toisen sukupolven biojalostamohankkeeseen.

Tietoja Valmetin toimituksesta

Valmetin toimitus sisältää yhden biomassan esikäsittelyjärjestelmän. Valmetin konsepti perustuu yhtiön pitkään kokemukseen massanvalmistuksesta ja kuitulevyistä, ja nyt sitä sovelletaan uusiin biomassan jalostuksen tarpeisiin. Teknologia sopii erinomaisesti hydrolyysiin eli bioetanolin tuotannon ensimmäiseen vaiheeseen. Valmetilla on jo kokemusta yli kymmenestä toimituksesta. Tämän teknologian avulla riisiolkea ja muita hukkamateriaaleja voidaan hyödyntää ympäristöystävällisten biopolttoaineiden tuotannossa. Tämä on Valmetin ensimmäinen kaupallisen mittaluokan tilaus, joka liittyy toisen sukupolven etanolin valmistukseen Aasiassa, ja samalla myös Valmetin ensimmäinen kaupallisen mittaluokan toimitus PRAJ:lle. Toimitus sisältää laitteet, suunnittelun ja tehdaspalvelut, jotka Valmet toimittaa pääasiassa Ruotsista ja Intiasta.

Tomas Jonsson, myyntipäällikkö, biomassan jalostus teknologiayksikkö, Sellu ja energia -liiketoimintalinja, Valmet, puh. +46 70 526 5114
Varun Jain, Intian maajohtaja, Valmet, puh. +91 96548 13696
NK Jain, Aasian ja Tyynenmeren alueen Sellu ja energia -liiketoiminnan myyntijohtaja, Valmet, puh. +91 987325 1858

Valmetin liikevaihto vuonna 2018 oli noin 3,3 miljardia euroa. Yli 13 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelevät lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää:www.valmet.com, www.twitter.com/valmetglobal