Valmet kehittää kenttäpalvelutoimintojaan investoimalla uuteen digitaaliseen alustaan

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 8.10.2019 klo 13.00

Valmet investoi uuteen digitaaliseen alustaan, jolla se tukee, tehostaa ja kehittää strategisesti tärkeitä kenttäpalvelujaan. Uusi alusta otetaan käyttöön maailmanlaajuisesti kevään 2020 aikana, ja se korvaa useita nykyisiä alustoja.

Valmetin visiona on tulla maailman parhaaksi asiakkaidensa palvelussa. Valmet toteuttaa visiotaan muun muassa parantamalla kenttäpalvelujaan tärkeänä osana yhtiön asiakaspalvelua ja -tukea sekä paikallista läsnäoloa. Valmetin kenttäpalvelut koostuvat kunnossapito- ja prosessitukipalveluista sekä vuosiseisokeista ja etätuesta.

”Uusi digitaalinen alusta parantaa entisestään Valmetin kykyä tarjota asiakkailleen maailmanluokan palveluja lisäämällä resurssien läpinäkyvyyttä sekä luomalla etäyhteyksiä kenttäpalvelujen ammattilaisten ja Valmet Performance Center -keskusten välille. Tämä nopeuttaa ja tehostaa palvelujen toimitusta asiakkaiden kohteissa. Pystymme myös ennustamaan palvelujen tarvetta ja neuvomaan niissä entistä paremmin sekä kehittämään yhdessä kunnossapito- ja huoltosuunnitelmia asiakkaidemme laitteille ja prosesseille”, sanoo Valmetin kenttäpalvelujen kasvusta vastaava johtaja Anders Öhrblad

Investointi tukee Valmetin strategiaa tulla kenttäpalvelujen edelläkävijäksi

Investointi on osa Valmetin strategista päätöstä kehittää kenttäpalveluja erityisellä ohjelmalla. Painopiste on uusissa kenttäpalveluissa, huollon kapasiteetin ja saatavuuden parantamisessa, osaamisen kehittämisessä sekä prosessien yhtenäistämisessä. Valmetilla on jo yli 1 100 kenttäpalvelujen ammattilaista, mikä on 11 prosenttia enemmän kuin vuotta aiemmin.

Digitaalisen alustan toimittaa ServiceMax, joka on johtava kenttäpalvelujen hallintaohjelmistojen toimittaja.

”Meille on kunnia olla mukana tukemassa Valmetin visiota kenttäpalvelujen laadukkuudesta. Huolto on strategisesti tärkeää yhtiön pääomavaltaisille asiakkaille”, sanoo ServiceMaxin toimitusjohtaja Neil Barua. ”Kumppanuutemme vahvistaa Valmetin kykyä toimittaa maailmanluokan kenttäpalveluja teollisuudelle. Lisäksi Valmetin huoltohenkilökunta saa käyttöönsä työkaluja, joiden avulla he pystyvät ennustamaan huoltotarpeita entistä paremmin. Kumppanuutemme tukee myös yhteisten kunnossapito- ja huoltosuunnitelmien kehittämistä asiakkaiden laitteille ja prosesseille pitkällä aikavälillä.”

Anders Öhrblad, Valmetin kenttäpalvelujen kasvusta vastaava johtaja, puh. +46 705 32 85 22

Valmetin liikevaihto vuonna 2018 oli noin 3,3 miljardia euroa. Yli 13 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelevät lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää: www.valmet.com, www.twitter.com/valmetglobal