Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 5. helmikuuta 2019 klo 14.00 EET

Valmet esittelee kokonaan uudistetun Valmet Fiber Furnish Analyzerin, jossa yhdistyvät Valmetin laaja kenttäkokemus ja uusi teknologia. Valmetin Fiber Furnish Analyzer tarjoaa paperin-, kartongin- ja pehmopaperinvalmistajille nopeasti ja tarkasti tietoa massan tärkeimmistä ominaisuuksista.

Uusien kuidun kuvantamistekniikoiden ansiosta Valmet Fiber Furnish Analyzer pystyy mittaamaan entistä useampia massan ominaisuuksia automaattisesti. Analysaattorin alustalle voidaan liittää myös lisämoduuleja, jotka mittaavat standardoituja suotautumismittauksia (Canadian Standard Freeness, Schopper-Riegler) sekä kemian moduulin, jolla voidaan tarkkailla pH-arvoa ja johtokykyä. Analysaattori soveltuu erinomaisesti sekä prosessin hallintaan että laboratoriokäyttöön etäkäyttöisen manuaalisen näytteenottoaseman kanssa, jolloin se toimii myös hyödyllisenä laboratoriotyökaluna, joka tuottaa luotettavia analyyseja nopeasti.

"Käyttäjät näkevät kuidun kehityksen ja prosessiin tehtyjen muutosten vaikutukset massan lujuuteen reaaliajassa. Enää ei tarvitse odottaa fyysisten kokeiden tuloksia, minkä ansiosta vuorojen välisiä laatueroja voidaan vähentää huomattavasti. Tämä puolestaan tehostaa energian ja raaka-aineiden käyttöä", sanoo Ismo Joensuu, Valmetin Automaatio-liiketoiminnan analysaattoreiden ja mittausten tuotepäällikkö.

Teknisiä tietoja Valmet Fiber Furnish Analyzerista

Valmet Data Modeler- ja Valmet Soft Sensor -työkaluilla voidaan ennustaa massojen paperiteknisiä lujuusominaisuuksia. Mittausten luotettavuus voidaan varmistaa analysaattorin kattavalla itsediagnostiikalla sekä teollisen internetin työkaluilla, joihin liittyy tuotteiden ja sovellusten etätuki.

Monipuoliset ja tietoturvalliset tiedonsiirtoliitännät tukevat liitäntöjä olemassa oleviin erilaisiin tehdasjärjestelmiin. Valmet Fiber Furnish Analyzerin hyödynnettäviä sovellusalueita on laajennettu. Nyt on saatavilla myös uusi näytteenottolaite karkeille massoille.

Valmet esittelee uuden massa-analysaattorin, joka mittaa jatkuvatoimisesti entistä useampia ominaisuuksia.

Lisätietoa:
Ismo Joensuu, tuotepäällikkö, analysaattorit ja mittaukset
Automaatio-liiketoiminta, Valmet, puh. +358 40 700 6483

Jukka Nokelainen, liiketoimintapäällikkö, paperianalysaattorit
Automaatio-liiketoiminta, Valmet, puh. +358 40 028 4150

Lue lisää: www.valmet.com/valmetmap

Valmet on johtava maailmanlaajuinen prosessiteknologioiden, automaatiojärjestelmien ja palveluiden kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Pyrimme tarjoamaan asiakkaillemme maailman parasta palvelua.

Valmetin vahvaan teknologiatarjontaan kuuluvat muun muassa sellutehtaat sekä pehmopaperin, kartongin ja paperin tuotantolinjat ja bioenergiaa tuottavat voimalaitokset. Edistykselliset palvelumme ja automaatioratkaisumme parantavat asiakkaidemme prosessien varmuutta ja suorituskykyä sekä tehostavat raaka-aineiden ja energian hyödyntämistä.

Valmetin liikevaihto vuonna 2017 oli noin 3,1 miljardia euroa. Yli 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelevät lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää www.valmet.com, www.twitter.com/valmetglobal