Muutoksia Valmetin johtoryhmässä

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 24.1.2019 klo 10:00

Juha Lappalainen, Johtaja, Strategia ja liiketoiminnan kehitys, on menestyksekkäästi johtanut Valmetin Strategia ja liiketoiminnan kehitys -konsernitoimintoa vuodesta 2015 lähtien. Juha haluaa nyt siirtyä lähemmäs liiketoimintaa ja aloittaa uudessa tehtävässä Valmetin Palvelut -liiketoimintalinjassa 1.3. 2019. Uudessa roolissaan hän keskityy liiketoimintalinjan strategisiin hankkeisiiin ja raportoi Palvelut-liiketoimintalinjan johtaja Aki Niemelle.

Tämän muutoksen seurauksena Valmet jakaa Strategia ja liiketoiminnan kehitys -toiminnon niin, että Strategia-toiminto integroidaan Valmetin Talous-toimintoon, jota johtaa talousjohtaja Kari Saarinen. Julia Macharey, joka toimii tällä hetkellä Valmetin henkilöstöjohtajana, on nimitetty Henkilöstö- ja liiketoiminnan kehitysjohtajaksi. Muutokset ovat voimassa 1.3.2019 alkaen.

Lisätiedot:
Pasi Laine, Toimitusjohtaja, Valmet, puh. +358 10 672 0001

Valmetin liikevaihto vuonna 2017 oli noin 3,1 miljardia euroa. Yli 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.