Viides Valmetin toimittama Advantage DCT -pehmopaperilinja käynnistettiin ICT:n Iberican tehtaalla Espanjassa

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 20.11.2018 kello 11.00

Valmetin toimittama Advantage DCT 200HS -pehmopaperilinja, johon sisältyy kattava automaatiopaketti, käynnistettiin onnistuneesti ICT Iberican tehtaalla Burgossa Espanjassa syyskuussa 2018. Uusi pehmopaperilinja vastaa yritykseen pyrkimykseen ottaa käyttöön uusinta teknologiaa laadukkaimman pehmopaperin tuotannossa. Valmet on aiemmin toimittanut neljä pehmopaperilinjaa ICT-yhtiöille Italiaan, Ranskaan ja Puolaan.

"Valmetin ja ICT:n teknikoiden välisen tiimityön ansiosta projektissa saavutettiin kaikki tavoitteet sekä laadun että ajoituksen osalta. Tasaisen ja sujuvan käynnistyksen avaintekijöitä olivat kyky hallita kaikkien vaiheiden - suunnittelun, asennuksen ja käyttöönoton - pääsuunnittelua joustavalla tavalla, työmaatoimintojen lopullinen hienosäätö sekä projektiin osallistuvien tiimien jäsenten taidot", sanovat ICT:n tekninen päällikkö Silvano Marcelli ja ICT Iberican projektipäällikkö Antonio Jordan.

"Suuresta työmäärästä huolimatta kaikki mukana olleet tekivät erinomaista työtä. Yhdessä onnistuimme saavuttamaan loistavan tuloksen ja suunnitelman mukaisen käynnistyksen. Se oli yksi sujuvimmista käynnistyksistä, joita olen koskaan nähnyt", sanoo Valmetin projektipäällikkö Stefan Ziegel.

Tuotantolinja optimoitiin energian säästämiseksi ja lopputuotteen laadun parantamiseksi. Uusi linja lisää vuodessa 70 000 tonnia laadukkaita WC-, pyyhe-, kasvo- ja lautasliinapaperilaatuja Euroopan markkinoille. Uuden linjan raaka-aineena käytetään ensiökuitua. Valmetin Advantage ViscoNip -puristimen joustavuuden ansiosta tuotantoa voidaan säätää markkinoiden nykyisten ja tulevien tarpeiden mukaan - korkeabulkkisen ja erittäin pehmeän pehmopaperin tuotannosta energia- ja kustannustehokkaisiin laadukkaisiin tuotteisiin muutamassa minuutissa.

Toimituksen tekniset tiedot

Valmetin toimituslaajuuteen kuului kokonainen pehmopaperin tuotantolinja, joka sisältää massanvalmistusjärjestelmän ja Advantage DCT 200HS -pehmopaperikoneen. Lisäksi toimitukseen kuului OptiFlo-kaksikerrosperälaatikko, Advantage ReTurne -energiantalteenottojärjestelmä, Advantage ViscoNip -puristin, Advantage SoftReel -rullain, Advantage AirCap -huuva, höyrygeneraattori sekä täydellinen tehdaslaitteistojärjestelmä paalinkäsittelystä sekoituspumppuihin.

Suunnittelu, koulutus, käynnistys ja käyttöönotto sisältyivät myös toimitukseen, samoin kuin kattava Valmetin automaatiopaketti.

Tietoja asiakkaasta ICT

ICT-konserni on ollut mukana pehmopaperiliiketoiminnassa vuodesta 1978 asti. Se on ensiluokkaisiin tuotteisiin erikoistunut eurooppalainen markkinajohtaja. Yhtiön liiketoimintaan kuuluvat myös konerullien myynti jalostustehtaille sekä vaipat ja henkilökohtaiset hygieniatuotteet. ICT:llä on kymmenen paperikonetta neljässä Euroopan maassa. Yhtiön maailmanlaajuinen tuotantokapasiteetti on tällä hetkellä noin 540 000 tonnia vuodessa. Kapasiteetti kasvaa 610 000 tonniin vuoden 2018 loppuun mennessä, kun uusin investointi valmistuu Espanjassa. ICT-konsernin liikevaihto on noin 700 miljoonaa euroa, ja sillä on yli 1 400 työntekijää. Lue lisää: www.ictgroup.net

Kuva: Onnistunut käynnistys Burgossa Espanjassa 12.9.2018.

Stefan Ziegel, projektipäällikkö, Valmetin Pehmopaperitehtaat-liiketoimintayksikkö, puh. + +46 705 17 12 31
Jan Erikson, myyntijohtaja, Valmetin Pehmopaperitehtaat-liiketoimintayksikkö, puh.  +46 705 17 14 90

Valmetin liikevaihto vuonna 2017 oli noin 3,1 miljardia euroa. Yli 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.