Valmetin automaatiojärjestelmä täydentyy uudella Valmet DNA Dashboard -koontinäkymällä

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 10. syyskuuta 2018 klo 11:00

Valmet tuo Valmet DNA -automaatiojärjestelmäänsä uutena ominaisuutena Valmet DNA Dashboard -koontinäkymän, joka nostaa prosessidatan visualisoinnin uudelle tasolle. Muita vuonna 2018 lanseerattuja ominaisuuksia ovat aiempaa kehittyneemmät IO (Input/Output) -tuotteet sekä laajennus OPC-teknologiaan, mikä mahdollistaa OPC UA (Unified Architecture) -kommunikoinnin. Valmet DNA automaatiojärjestelmää käytetään sellu-, paperi-, energia- ja muussa prosessiteollisuudessa maailmanlaajuisesti.

Valmet DNA Dashboard helpottaa prosessidatan lukemista ja ymmärtämistä

Koontinäkymät ovat verkkosovelluksia, jotka tarjoavat esikäsiteltyä tärkeää prosessitietoa visuaalisesti helposti tulkittavalla tavalla. Valmet DNA Dashboard käyttää asiakkaan Valmet DNA -automaatiojärjestelmästä saatavaa reaaliaikaista ja historiatietoa täydentäen näin Valmetin teollisen internetin tarjoomaa ja palveluita. Koontinäkymien avulla voidaan heti nähdä, mitä tehtaalla tai laitoksella tapahtuu, ja reagoida muuttuviin tilanteisiin nopeasti.

Valmet DNA Dashboard voidaan helposti liittää olemassa olevaan järjestelmätietoon. Se näyttää keskeisiä suorituskykymittareita ja tärkeää tietoa eri käyttäjille tehtaalla tai laitoksella aina operaattoreista ylimpään johtoon. DNA Dashboardin käyttö ei rajoitu vain valvomoon, sillä sitä voidaan käyttää kiinteästi tai mobiilisti missä tahansa.

"Valmet DNA Dashboard -koontinäkymien suunnittelussa on otettu huomioon käyttäjäkokemus. Käyttäjän rooli ja tarpeet määrittävät Valmet DNA -automaatiojärjestelmästä saadun tiedon sisällön ja esittämistavan", kertoo tuotekehitysjohtaja Jukka Ylijoki Valmetin Automaatio-liiketoiminnasta.

Valmet DNA Dashboard -koontinäkymiä voidaan käyttää hälytysten hallintaan kaikilla teollisuudenaloilla. Valmet on kehittänyt koontinäkymän paperi-, kartonki- ja pehmopaperiteollisuuteen laadun ja tuotannon valvontaan sekä energiateollisuuteen energian tuotannon, käytettävyyden, päästöjen ja tuotantotehokkuuden valvontaan. Selluteollisuuteen on saatavilla koontinäkymä sellun tuotantoon, paalien laadunvalvontaan sekä osastokohtaiseen monitorointiin.

Jukka Ylijoki, tuotekehitysjohtaja, Automaatio, Valmet, puh. 040 582 5812

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjäsellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Tavoitteemme on tulla maailman parhaaksi asiakkaidemme palvelussa.

Valmetin liikevaihto vuonna 2017 oli noin 3,1 miljardia euroa. Yli 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.