Valmetille 250. tilaus menestyksekkäästä Valmet MAP -kuitumassa-analysaattorista

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 11.7.2018 klo 11:00

Valmet on saanut 250:nnen tilauksen menestyksekkäästä Valmet MAP -kuitumassa-analysaattoristaan, jolla hallitaan kuitumassan ominaisuuksia  sellu- ja paperitehtailla. Analysaattori toimitetaan Sichuan Qianwei Fengsheng Paper Co. Ltd:n tehtaalle Kiinaan. Toimitukseen kuuluu myös Valmet Kappa QC -analysaattori. Tehdas käyttää pehmopaperin tuotannossa raaka-aineenaan muun muassa bambua.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2018 toisen neljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Laitteet toimitetaan vuoden 2018 kolmannella neljänneksellä.

"Ensinnäkin luotamme Valmetiin ja sen kehittyneisiin analysaattoriratkaisuihin. Tarkkojen mittausten avulla saamme tietoa kuitumassan tärkeimmistä ominaisuuksista nopeammin, tarkemmin ja jatkuvatoimisesti, mikä auttaa meitä parantamaan ajettavuutta ja tuottavuutta. Toiseksi, koko kuitulinjan parempi hallinta ja stabiliteetti auttavat meitä pienentämään vaihteluita, vähentämään kemikaalien käyttöä ja alentamaan tuotantokustannuksia. Lisäksi helposti huollettavat Valmet-analysaattorit tehostavat henkilöstömme työpanosta", sanoo toimitusjohtaja Chuanping Zhou Sichuan Qianwei Fengsheng Paper -yhtiöstä.

"On hienoa tehdä yhteistyötä asiakkaan kanssa, joka todella haluaa kehittää tehtaansa sellu- ja pehmopaperilinjojen suorituskykyä. Perusasioista on pidettävä hyvää huolta. Kun tavoite on selvä sekä asiakkaalle että laitetoimittajalle, on helppoa löytää oikeat ratkaisut ja ottaa ne käyttöön. Suorituskyvyn parantaminen ja kehittäminen on pitkäaikainen projekti, joka nojautuu luotettaviin analysaattoreihin ja säätöihin. Niin asiakkaalle kuin Valmetille on tulevaisuudessa helppoa siirtyä vielä edistyneempiin ratkaisuihin, kun perusasiat ovat hyvässä kunnossa", toteaa Valmetin sellu- ja paperisovelluksista vastaava päällikkö Janne Määttä.

Sichuan Qianwei Fengsheng Paperin tehtaalla on jo käytössä Valmet Cormec5 X -mittaus massan vaaleuden säätöön ja Valmet Polarox5 -mittaus valkaisukemikaalien säätöön. Valmet on parhaillaan toimittamassa tehtaalle myös kuidun kuvantamisessa käytettävää Valmet FS5 -analysaattoria ja useita sakeuslähettimiä.

Tietoa Valmet MAP- ja Valmet Kappa QC -analysaattoreista

Jatkuvatoiminen Valmet MAP -kuitumassa-analysaattori antaa paperin-, kartongin- ja pehmopaperinvalmistajille nopeaa ja tarkkaa tietoa kuitumassan tärkeimmistä ominaisuuksista. Alansa kärkeä edustava jatkuvatoiminen kuituanalyysi pohjautuu Valmetin yli 30-vuotiseen kehitystyöhön.

Valmet Kappa QC on uuden sukupolven jatkuvatoiminen analysaattori, joka mittaa massan ligniinipitoisuutta, vaaleutta ja kuituominaisuuksia sekä yhdistää ainutlaatuisen stabiloivan säädön Valmetin vuosikymmenien aikana kertyneeseen osaamiseen.

Tietoa asiakkaasta Sichuan Qianwei Fengsheng Paper

Sichuan Qianwei Fengsheng Paper Co. Ltd. sijaitsee uudella Lingangin teollisuusalueella Leshanin kaupungissa Sichuanin maakunnassa Kiinassa. Vuonna 1958 perustetun yhtiön rekisteröity pääoma on 120 miljoonaa juania, ja sillä on yli 450 työntekijää. Yhtiö kuuluu Kiinan viiden suurimman bambusellun valmistajan joukkoon ja on suurin bambumetsien omistaja Sichuanin maakunnassa.

Bevin Li, asiakaspäällikkö, Kiina, Automaatio, Valmet, puh. +86 21 3997 5000

Valmetin liikevaihto vuonna 2017 oli noin 3,1 miljardia euroa. Yli 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää: www.valmet.comwww.twitter.com/valmetglobal