Valmet toimittaa uuden paalauslinjan ja arkkileikkurin päivityksen Sappin Saiccorin sellutehtaalle Etelä-Afrikkaan

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 18.12.2018 klo 11.00

Valmet on saanut tilauksen uudesta paalauslinjasta ja arkkileikkurin uusinnasta Sappin Saiccorin tehtaalle Etelä-Afrikkaan osana Vulindlela-projektia. Uusitun arkkileikkurin ja uuden paalauslinjan on määrä käynnistyä vuoden 2019 kolmannella neljänneksellä.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2018 kolmannen neljänneksen tilauksiin. Tämänlaajuisen toimituksen arvo on yleensä noin 4 miljoonaa euroa.

Vulindlela-projektin yleisenä tavoitteena on pienentää tehtaan ympäristöjalanjälkeä ja lisätä sen kokonaistuotantoa 783 000 ilmakuivatusta tonnista 890 000 ilmakuivattuun tonniin vuodessa.

"Valmet valittiin laitteiston toimittajaksi, koska yhtiöllä oli tarjota kustannustehokas ja innovatiivinen ratkaisu vaaditulla tuotantotasolla", sanoo Sappin Vulindlelan projektipäällikkö Wayne Weston.

"Olemme iloisia siitä, että hyvä ja pitkäaikainen yhteistyömme Sappin kanssa jatkuu tämän tilauksen myötä. Tällä kertaa voimme myös tarjota automaatiopalveluja lähellä asiakasta sijaitsevan Durbanin toimistomme kautta. Toivomme tämän tuovan projektiin lisäarvoa", sanoo Valmetin Puun- ja sellunkäsittely -liiketoimintayksikön myyntipäällikkö Ulf Thorén.

Valmetin toimitus

Valmetin toimitus sisältää uuden leikkuritelan sekä paalauslinjan uudet koneet ja laatujärjestelmän. Lisäksi olemassa olevalle paalauslinjalle asennetaan laatujärjestelmä. Leikkurin ja uuden paalauslinjan väliset kuljettimet päivitetään vastaamaan uutta tuotantoa. Uuden paalauslinjan kapasiteetti on 1 200 ilmakuivattua tonnia päivässä.

Tietoa asiakkaasta Sappi Southern Africa Ltd. (Saiccorin tehdas)

Saiccorin tehdas sijaitsee 50 kilometriä Durbanin satamakaupungista etelään KwaZulu-Natalin maakunnassa Etelä-Afrikassa. Se on yksi Sappin liukoselluliiketoiminnan (Dissolving Wood Pulp) tuotantolaitoksista. Tehtaan tuotantokapasiteetti on noin 800 000 tonnia Sappi Verve -liukosellua vuodessa. Suurin osa tuotannosta menee vientiin. Liukosellua myydään jalostustehtaille erilaisten kulutustuotteiden ja etenkin vaatteissa ja tekstiileissä käytettävän viskoosikatkokuidun valmistusta varten.

Valmetin paalauslinja

Ulf Thorén, Sales Manager, Wood and Pulp Handling Business Unit, Valmet, puh. +46 70 312 9050

Valmetin liikevaihto vuonna 2017 oli noin 3,1 miljardia euroa. Yli 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.