Valmet toimittaa kuitukankaiden uudelleenrullaimen Papel Aralar -yhtiölle Espanjaan

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 5.12.2018 kello 13.00

Espanjalainen Papel Aralar S.A. on valinnut Valmetin kuitukankaiden uudelleenrullaimen toimittajaksi. Uudelleenrullain asennetaan PK 4 -tuotantolinjalle yhtiön Amezketan tehtaalle, joka sijaitsee Baskimaassa Pohjois-Espanjassa.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2018 kolmannen neljänneksen tilauksiin. Kuitukankaiden uudelleenrullaimen on määrä käynnistyä vuoden 2019 toisella neljänneksellä.

"Tavoitteenamme on investoida jatkuvasti huipputeknologiaan, jotta voimme vastata asiakkaidemme vaatimuksiin. Papel Aralar aloitti toimintansa 55 vuotta sitten. Valmetin ansiosta tunnistimme heti sähkömekaanisen F(O)CUS-uudelleenrullaimen kyvyn säilyttää erinomaiset tuoteomaisuudet", kertoo Papel Aralarin pääjohtaja Senén Amunarriz Cortina.

"Meillä on pitkä kokemus uudelleenrullaimien asennuksista, ja Valmetin uudelleenrullaimet tunnetaan markkinoilla hyvin. Olemme ylpeitä ja innoissamme F(O)CUS-konekonseptin lanseerauksesta kuitukankaiden markkinoille sekä mahdollisuudesta tukea Papel Aralarin suunnitelmia huippulaatuisten kuitukangastuotteiden valmistuksesta", sanoo kuitukankaista vastaava Valmetin tuotemyyntipäällikkö Marco Capitani

Tekniset tiedot

Asennus sisältää Valmetin F(O)CUS Reelite T15 E -uudelleenrullaimen, joka on innovatiivisen Reelite T15 -skaalauskonseptin viimeisin kehitysvaihe.

Koneen suurin ajonopeus on 1 800 m/min ja rullaimen suurin halkaisija 2 200 mm. Se on varustettu sähkömekaanisella F(O)CUS-vapautusjärjestelmällä, jossa on aktiivinen paksuuden säätö pituusleikkauksen täydelliseen hallintaan suurissa nopeuksissa.

Akselin käsittelyjärjestelmä, vikojen hallintajärjestelmä ja liitäntä olemassa olevaan pakkausjärjestelmään täydentävät toimituksen.

Valmetin F(O)CUS-uudelleenrullain kuitukankaille

Tietoa asiakkaasta Papel Aralar

Papel Aralar on neljännen sukupolven perheyritys, joka perustettiin vuonna 1936. Yhtiö on tehnyt merkittäviä investointeja uusimpaan teknologiaan, ja se valmistaa erilaisia tuotteita pehmopaperi- ja kuitukangasmarkkinoille. Yhtiö on markkinajohtaja Espanjassa ja toimii yli 30 maassa.

Marco Capitani, Product Sales Manager, Nonwovens, Tissue Mills, Valmet, puh. +39 342 637 4999

Fabio Capuano, Sales Manager, Rewinder Technology, Tissue Mills, Valmet, puh. +39 340 800 5614

Valmetin liikevaihto vuonna 2017 oli noin 3,1 miljardia euroa. Yli 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.