Valmet toimittaa automaatiojärjestelmän hiilen pesuun SUEK-yhtiön avolouhokselle Itä-Siperiaan

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 1.10.2018 klo 11:00

Valmet toimittaa automaatiojärjestelmän hiilen pesuun SUEK-yhtiön Tugnuiskyn-avolouhokselle Itä-Siperiaan Venäjälle. SUEK rakentaa parhaillaan uutta hienojakoisen kivihiilen pesuyksikköä ja modernisoi olemassa olevaa pesuyksikköään. Projekti nostaa laitoksen pesukapasiteettia yli 65 prosentilla 14 miljoonaan tonniin vuodessa. Nykyaikaisen automaation avulla yhtiö pystyy tehostamaan hiilen pesua ja parantamaan louhitun hiilen laatua.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2018 kolmannen neljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta.

Valmet toimii projektin kokonaistoimittajana. Yhtiön toimitus koostuu Valmet DNA -automaatiojärjestelmästä olemassa olevaan hiilenpesuyksikköön, uuteen hiilenpesuyksikköön  ja kuormausyksikköön sekä kolmannen osapuolen laitteista.

Tietoa asiakkaasta SUEK

SUEK on yksi maailman suurimmista hiiliyhtiöistä ja Venäjän johtava hiilen tuottaja. Yhtiön valikoimassa on laajasti erilaisia hiilituotteita, joita se toimittaa asiakkailleen 42 maassa. Sen palveluksessa työskentelee noin 33 580 henkilöä.

Maailman johtaviin hiiliyhtiöihin kuuluva SUEK tulee ohjaamaan Valmet DNA -automaatiojärjestelmällä olemassa olevaa ja uutta hiilenpesuyksikköään sekä kuormausyksikköään Itä-Siperiassa sijaitsevalla Tugnuiskyn-avolouhoksellaan. Kuva: SUEK.

Ari Pinjamaa, aluejohtaja, automaatio Pohjois- ja Itä-Eurooppa, Valmet, puh. 040 708 9666
Sergey Filippov, myyntijohtaja, Venäjä & CIS, prosessi- ja meriteollisuus, Automaatio, Valmet, puh. +7 921 942 4556
Vladimir Vinogradov, myyntipäällikkö, Venäjä & CIS, prosessi- ja metalliteollisuus, Automaatio, Valmet, puh. +7 921 938 1807

Valmetin liikevaihto vuonna 2017 oli noin 3,1 miljardia euroa. Yli 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.