Valmet lanseeraa ainutlaatuisen digitaalisen yhteistyötilan

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 18.6.2018 klo 11:00

Valmet ottaa käyttöön ainutlaatuisen digitaalisen tilan, joka mahdollistaa jatkuvan yhteistyön ja tietojen reaaliaikaisen jakamisen asiakkaiden kanssa. Asiakasportaali, Valmet Customer Portal, on yhteistyötila, joka tuo Valmetin asiantuntemuksen ja verkkopalvelut samalle alustalle. Se tekee yhteistyöstä asiakkaiden kanssa aiempaa helpompaa ja läpinäkyvämpää.

Valmetin asiakasportaalissa asiakkaat ja Valmetin asiantuntijat voivat tehdä yhteistyötä, jakaa tietoa ja innovoida yhdessä reaaliajassa. Portaalin verkkopalveluja, toimintoja ja käytettävyyttä on kehitetty yhdessä asiakkaiden kanssa, jotta voidaan tuottaa hyödyllistä ja yksilöllistä sisältöä.

"Olemme kehittäneet portaalia tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa alusta lähtien. Portaali on yhteistyötila, joka aidosti vastaa asiakkaidemme tarpeisiin ja tuo aivan uuden ulottuvuuden yhteistyöhömme", sanoo Valmetin palvelujen kehitysjohtaja Petri Lakka.

Klabin S.A. , yksi Valmetin pitkäaikaisista asiakkaista Brasiliassa, on osallistunut portaalin kehittämiseen ja pilotointiin. "Olemme hyvin kiinnostuneita osallistumaan tämänkaltaisiin projekteihin, joissa uusi teknologia tukee päivittäistä asiantuntijoiden välistä yhteistyötä. Tänä päivänä tehokas tiedon jakaminen, älykäs datan käyttö sekä yhteinen tavoitteiden asettaminen ovat onnistuneen yhteistyön ytimessä. Odotamme, että Valmetin portaali ei vain tue meitä näillä alueilla vaan antaa mahdollisuuksia edelleen kehittämiselle ja innovoinnille. Meillä on korkeat odotukset portaalin toimintojen suhteen", kertovat Klabinin Ortiguera-tehtaan tehtaanjohtaja Sadi Oliveira ja kunnossapitopäällikkö Leandro Laube

Asiakasportaalin sisältö

Valmetin asiakasportaalin sisältö mukautetaan kunkin käyttäjän profiiliin ja kiinnostuksen kohteisiin. Valmet kehittää portaaliin yhdeksän moduulia, jotka tukevat yhteistyötä asiakkaiden kanssa myyntivaiheesta aina projektitoimituksiin ja päivittäisiin luotettavuus- ja suorituskykypalveluihin. Käynnistysvaiheessa saatavilla ovat seuraavat neljä moduulia:

Asiantuntijoiden pikalinja ("Expert Fastlane")  -moduulista asiakkaat löytävät helposti vastauksia kysymyksiinsä ja ratkaisuja ongelmiinsa. Portaalin kautta Valmetin asiantuntijat ovat aina lähellä ja nopeasti tavoitettavissa.

Mahdollisuudet ("Opportunities") -moduulin yhteisestä karttanäkymästä asiakkaat näkevät kehityssuunnitelmansa tilan ja määritetyt toimenpiteet. Moduulissa voidaan myös seurata toimenpiteiden tuloksia ja jakaa opittuja asioita ja niihin liittyviä ideoita.

Oppiminen ("Learning") -moduulissa asiakkaat voivat kehittää tiimiensä osaamista.

Toiminnot ("Operations Panel") -moduuli on asiakkaan näkymä Valmetin teollisen internetin sovelluksiin ja palveluihin. Ohjausnäkymistä asiakkaat saavat helposti tarvitsemansa tiedot keskeisten suorituskykymittareiden ja liiketoiminnan tavoitteiden seurantaan.

www.valmet.com/valmet-customer-portal/

Pekka Moisio, Vice President, Process Management, Valmet, tel. +358 40 511 8743

Petri Lakka, Vice President, Services Development, Valmet, tel. +358 40 521 1087

Valmetin liikevaihto vuonna 2017 oli noin 3,1 miljardia euroa. Yli 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.