Metson vuosikertomus 2019 julkistettu

Metso Oyj:n pörssitiedote 26.2.2020 klo 11:00 paikallista aikaa

Metso Oyj on tänään 26.2.2020 julkaissut vuosikertomuksensa vuodelta 2019. Se sisältää neljä osiota, jotka ovat liiketoimintakatsaus, taloudellinen katsaus, hallinnointi ja GRI-liite.

Liiketoimintakatsaus sisältää strategian, arvonluonnin ja kestävän kehityksen. Taloudellinen katsaus kostuu hallituksen toimintakertomuksesta, tilinpäätöksestä ja sijoittajatiedosta. Hallinnointi sisältää täyden selvityksen hallinnointi- ja ohjausjärjestelmästä mukaan lukien palkitsemisraportin. GRI-liitteeseen kuuluvat ulkoisesti varmennetut kestävän kehityksen tiedot GRI-standardien mukaisesti.

Vuosikertomus 2019 on saatavilla verkkosivuillamme osoitteessa www.metso.com/2019. Raportin osat löytyvät myös pdf-tiedostoina tämän tiedotteen liitteenä. Metson vuosikertomus 2019 ei ole tilattavissa painotuotteena.

Metso kuuluu alallaan maailman johtaviin teollisuusyrityksiin. Tarjoamme laitteita ja palveluja luonnonvarojen kestävään käsittelyyn ja virtaukseen kaivos-, kivenmurskaus-, kierrätys- ja prosessiteollisuudessa. Ainutlaatuinen osaamisemme ja innovatiiviset ratkaisumme auttavat asiakkaitamme tehostamaan toimintaansa, vähentämään riskejä ja parantamaan kannattavuutta. Metson osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Yhtiön liikevaihto oli noin 3,6 miljardia euroa vuonna 2019. Metsolla on yli 15 000 työntekijää yli 50 maassa.

metso.com/fitwitter.com/metsogroup

Helena Marjaranta, viestintä- ja sidosryhmäsuhdejohtaja, Metso Oyj, puh. 020 484 3212, sähköposti: helena.marjaranta@metso.com