Muutos Valmetin johtoryhmässä

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 22.8.2023 klo 14.00

Valmetin henkilöstö- ja liiketoiminnan kehitysjohtaja Julia Macharey on päättänyt jättää yhtiön siirtyäkseen uuteen tehtävään Valmetin ulkopuolelle. Julia Macharey jatkaa Valmetin johtoryhmän aktiivisena jäsenenä ja henkilöstö- ja liiketoiminnan kehitysjohtajana tammikuun 2024 loppuun saakka.

“Julia Macharey on tehnyt erinomaista työtä Valmetin henkilöstöprosessien, yrityskulttuurin ja globaalien kyvykkyyksien kehittämisessä viimeisen 11 vuoden aikana ja systemaattisesti vienyt liiketoiminnan kehityksen uudelle tasolle. Julialla on ollut keskeinen rooli tämän päivän Valmetin luomisessa ja johdonmukaisessa organisaatiomme ja johtamiskyvykkyyksien kehittämisessä vastaamaan globaalin liiketoimintaympäristön tarpeita. Kiitän Juliaa sitoutumisesta ja kumppanuudesta näiden vuosien aikana, henkilökohtaisesti saamastani valmennuksesta, tuesta ja kehittämisestä sekä niistä lukemattomista tunneista, jotka hän on omistanut yhtiön kehittämiselle. Toivon hänelle kaikkea hyvää uusissa haasteissa Valmetin ulkopuolella”, Valmetin toimitusjohtaja Pasi Laine sanoo.

”Valmetin rakentaminen yhdessä johtoryhmän kollegoideni ja kaikkien valmetlaisten kanssa on ollut uskomattoman antoisa matka. Olemme luoneet ainutlaatuisen, tulevaisuuteen suuntautuvan yrityskulttuurin ja vahvan arvopohjan, jotka muodostavat erinomaisen pohjan yrityksen menestykselle – tähän asti ja eteenpäin. Nyt on oikea aika uudistaa itseäni niin henkilökohtaisesti kuin ammatillisesti ja aloittaa tutustuminen uuteen ja mielenkiintoiseen yritykseen ja toimialaan. Katson taaksepäin kiitollisena ja ylpeänä kaikista yhteisistä saavutuksistamme ja toivotan kaikille valmetlaisille onnea heidän viedessään eteenpäin tätä hienoa yritystä”, sanoo Julia Macharey, Valmetin henkilöstö- ja liiketoiminnan kehitysjohtaja.

Uuden henkilöstöjohtajan ja uuden liiketoiminnan kehitysjohtajan rekrytoinnit aloitetaan pian.

Anu Salonsaari-Posti, Viestintä- ja markkinointijohtaja, puh. 050 453 4262

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. 17 500 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Vuonna 2022 yhtiö saavutti merkittävän merkkipaalun, kun virtauksensäätöyhtiö Neles sulautui Valmetiin. Valmetin liikevaihto vuonna 2022 oli noin 5,1 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fi Twitter | Twitter (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |