Valmet vahvistaa vakaata liiketoimintaansa ostamalla pohjoisamerikkalaisen Coldwaterin

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 1.3.2022 klo 16.00

Valmet on ostanut pohjoisamerikkalaisen Coldwater Seals Inc.:n maaliskuun 1. päivänä 2022. Coldwater on globaali paperi- ja selluteollisuuden kulutusosien ja niihin liittyvien palvelujen toimittaja. Coldwaterilla on tuotantolaitoksia Yhdysvalloissa ja Ruotsissa. Yritysoston arvoa ei julkaista.

Coldwater valmistaa ja toimittaa paperiteollisuuden prosessiosia, kuten imutelan tiivistelistoja, keraameja, muoveja, kaavintuotteita ja muita erikoistuotteita. Se on globaali markkinajohtaja imutelan tiivisteissä ja muovisissa vedenpoistoelementeissä.

Yrityksen viimeisen kahdentoista kuukauden liikevaihto oli noin 15 miljoonaa euroa. Ostetut toiminnot työllistävät noin 60 henkeä Yhdysvaltojen Atlantassa ja Appletonissa sekä Kilissa, Ruotsissa. Coldwater toimii globaalisti ja sillä on teknisen palvelun myyntiedustajia yli 70 maassa.

“Pyrimme jatkuvasti vahvistamaan vakaata liiketoimintaamme, joka koostuu palvelu- ja automaatioliiketoiminnoista. Tämä yritysosto tukee strategiaamme vahvistaa kulutusosatarjontaamme. Toivotan uudet osaavat ammattilaiset lämpimästi tervetulleiksi osaksi Valmetin tiimiä ja vahvaa, globaalia Palvelut-organisaatiotamme”, sanoo Aki Niemi, Valmetin Palvelut-liiketoimintalinjan johtaja.

“Olen vakuuttunut, että Coldwaterin tulevaisuus on hyvissä käsissä osana Valmetia”, lisää David Withers, Coldwater Sealsin omistaja ja toimitusjohtaja.

Aki Niemi, Palvelut-liiketoimintalinjan johtaja, Valmet puh. +358 40 515 1145
Jukka Tiitinen, Pohjois-Amerikan aluejohtaja, Valmet, puh. +1404433-0937

Valmetin liikevaihto vuonna 2021 oli noin 3,9 miljardia euroa. Yli 14 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelevät lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää: www.valmet.com, www.twitter.com/valmetglobal