Valmet uudisti kestävän kehityksen Sustainability360º-ohjelmansa

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 16.2.2022 klo 13.00

Osana jatkuvaa uudistumistaan ja kehittymistään Valmet on uudistanut Sustainability360º-ohjelmansa. Ohjelma on toiminut vahvana lähtökohtana yhtiön tunnustetulle kestävän kehityksen työlle vuosien ajan. Uudistettu ohjelma kattaa vastuullisuuden ympäristö-, yhteiskunta- ja hallinnolliset (ESG) näkökulmat. Se sisältää Valmetin koko arvoketjun mukaan lukien toimitusketjun, yhtiön oman toiminnan sekä teknologioiden käyttövaiheen asiakkaiden tuotannossa.

Konkreettiset tavoitteet ja toimintasuunnitelmat kaikille olennaisille kestävän kehityksen osa-alueille

Uudistettu Sustainability360º-ohjelma perustuu yhtiön liiketoiminnan ja sidosryhmien kannalta olennaisimpien aiheiden perusteelliseen arviointiin koko Valmetin arvoketjussa. Kaikille näille olennaisimmille aiheille on määritelty konkreettiset tavoitteet ja toimintasuunnitelmat, jotka sisältyvät yhtiön vuosisuunnitteluprosessiin. Ohjelman olennaisimmat aiheet ovat:

Ympäristö

• Kiertotalous
  • Ilmasto
  • Ympäristötehokkuus

Yhteiskunta

• Sitoutunut työyhteisö
  • Työterveys ja -turvallisuus
  • Yrityskansalaisuus

Hallinto

• Eettiset toimintaperiaatteet
  • Kestävä toimitusketju
  • Läpinäkyvä raportointi

Lue lisää olennaisista aiheista osoitteessa www.valmet.com/sustainability360-ohjelma

”Aidosti globaalina yhtiönä ja johtavana teknologian, palveluiden ja automaatioratkaisujen toimittajana paperi-, sellu- ja energiateollisuudelle Valmet on keskittynyt kestävien liiketoimintaperiaatteiden kehittämiseen ja hiilineutraalin tulevaisuuden mahdollistamiseen. Uudistettu agenda luo vahvan pohjan kestävän kehityksen työn jatkamiselle tulevina vuosina”, sanoo Valmetin markkinoinnin, viestinnän ja kestävän kehityksen johtaja Anu Salonsaari-Posti.

Pitkän ajan systemaattinen työ on tuonut näkyviä tuloksia

Valmet on systemaattisesti toteuttanut Sustainability360º-ohjelmaansa kolmen vuoden toimintasuunnitelmilla edistääkseen yhtiön vastuullisuustyötä. Valmetin erinomainen vastuullisuustyö on sijoitettu korkealle erilaisissa arvostetuissa kestävän kehityksen indekseissä maailmanlaajuisesti. Valmet on esimerkiksi listattu Dow Jonesin World -indeksiin ja yhtiö on saanut AAA-luokituksen MSCI:n ESG-arvioinnissa.

”Ympäri maailmaa työskentelevien sitoutuneiden tiimien ja työntekijöidemme ansiosta olemme onnistuneet tekemään kestävästä kehityksestä osan päivittäistä toimintaamme ja kiinteän osan liiketoimintaprosessejamme. Tämä on luonut vahvan pohjan sille, että Valmetista on kehittynyt vastuullinen työpaikka sekä luotettava kumppani asiakkaillemme ja paikallisyhteisöille ympäri maailmaa. Uudistettu kestävän kehityksen ohjelmamme huomioi tasapuolisesti vastuullisuuden ympäristö-, yhteiskunta- ja hallinnolliset (ESG) näkökulmat, ja ilmasto-ohjelmamme on kiinteä osa koko ohjelmaa”, sanoo Valmetin toimitusjohtaja Pasi Laine.

Anu Salonsaari-Posti, johtaja, Markkinointi, viestintä, kestävä kehitys ja yhteiskuntasuhteet, Valmet, puh. +358 50 453 4262

Laura Puustjärvi, johtaja, Kestävä kehitys, Valmet, puh. +358 50 337 4473

Valmetin liikevaihto vuonna 2021 oli noin 3,9 miljardia euroa. Yli 14 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelevät lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää: www.valmet.com, www.twitter.com/valmetglobal