Valmetin Advantage ViscoNip- ja ReDry-uusinta toi heti huipputuloksia Alas Doradasin tehtaalla El Salvadorissa

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 19.3.2018 kello 13:00

Valmetin toimittama Alas Doradasin pehmopaperikoneen (PM4) uusinta on käynnistetty San Salvadorin lähellä El Salvadorissa. Uusinta on tuonut huipputuloksia alusta alkaen: tavoitteet saavutettiin ja ylitettiin vain viikko käynnistyksen jälkeen. Käynnistys tehtiin 23.1.2018.

Valmetin ja Alas Doradasin työntekijöiden muodostama käynnistystiimi ensimmäisen jumborullan edessä 23. tammikuuta.

Hankkeen päätavoitteena oli kasvattaa tuotantokapasiteettia ja säästää energiaa. Vahvistettujen tietojen mukaan tavoitteet on jo saavutettu.

"Olemme erittäin tyytyväisiä uusintahankkeen tuloksiin. Advantage ViscoNip ja ReDry -yhdistelmä on ylittänyt suurimmatkin odotuksemme. Tulosten mukaan kapasiteetti on kasvanut 20 prosenttia ja kuivatusenergiaa on säästynyt 20-25 prosenttia", sanoo Alas Doradasin suunnittelujohtaja Carlos Jerez. "Olemme huomanneet lisäksi huomattavia laadunparannuksia korkeamman bulkin myötä".

Huipputulosten taustalla on Valmetin kahden merkittävän innovaation yhdistelmä. Paperiradan Advantage ReDry -lämmitin tehostaa Advantage ViscoNip -puristinta, joka mukautuu ainutlaatuisesti jenkkisylinterin vaippaan. Advantage ReDry -lämmitin tehostaa kuivausta hyödyntämällä huuvan poistoilmaa ja kosteutta ja parantamalla siten puristimen jälkeistä sakeutta.

"Olemme ylpeitä siitä, että Alas Doradas valitsi toimiviksi ja tehokkaiksi todetut Advantage-teknologiamme. Ne sopivat täydellisesti tähän uusintaan", sanovat Valmetin myyntipäälliköt Kent Nika ja Sergio Vargas. "Meille on myös kunnia, että Alas Doradas luottaa tukeemme ja opastukseemme tässä merkittävässä laajennuksessa ja suorituskyvyn parannuksessa."

Hankkeen onnistuminen on lisäksi perustunut läheiseen yhteistyöhön ja vuorovaikutukseen.

"Yhteistyö Alas Doradasin kanssa on ollut erittäin menestyksekästä", sanoo Valmetin projektipäällikkö Pyry Hämäläinen. "Molemminpuolinen luottamus on ollut vahvaa alusta alkaen ja vahvistunut edelleen pyrkiessämme hyvästä erinomaiseen. Minusta tuntuu, että tämä vasta alkua pitkälle kumppanuudelle."

Toimituksen tekniset tiedot

Valmetin toimitukseen kuuluu nykyisen puristimen imutelan korvaaminen Advantage ViscoNip -puristimella ja paperiradan Advantage ReDry -lämmittimellä tuotantokapasiteetin kasvattamiseksi ja energiankulutuksen pienentämiseksi. Lisäksi uusinta sisältää sumunpoistojärjestelmän, valvonnan, koulutuksen, käynnistyksen ja käyttöönoton sekä uusien laitteiden yhdistämisen nykyisiin automaatiojärjestelmiin.

Tietoa Alas Doradas -yrityksestä

Alas Doradas on yksi Keski-Amerikan kolmesta suurimmasta pehmopaperin tuottajasta. Yhtiö tunnetaan ympäristöystävällisistä käytännöistään: se käyttää raaka-aineena vain kierrätyspaperia. Yhtiö toimii El Salvadorissa, Guatemalassa, Hondurasissa, Costa Ricassa, Nicaraguassa ja Panamassa. Se tuottaa yli 38 000 tonnia paperituotteita vuodessa. Yhtiön päätuotteita ovat WC-paperi, paperipyyhkeet ja lautasliinat.

Pyry Hämäläinen, projektipäällikkö, Valmet, puh. +46 54 171 105

Kent Nika, myyntipäällikkö, Valmet, puh. +46 54 171 488

Valmetin liikevaihto vuonna 2017 oli noin 3,2 miljardia euroa. Yli 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.