Valmet toimittaa käyristymänsäätöjärjestelmän Stora Enson aallotuskartonkitehtaalle Puolan Ostrolekaan

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 26.3.2018 klo 11:00

Valmet toimittaa käyristymänsäätöjärjestelmän Stora Enso Packaging -yhtiön aallotuskartonkitehtaalle Puolan Ostrolekaan. Järjestelmä vähentää lopputuotteen käyristymää ja tehostaa tehtaan toimintaa.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2017 viimeisen neljänneksen saatuihin tilauksiin. Toimitus ajoittuu tämän vuoden myöhäiskevääseen. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Tyypillisesti tämän kaltaisten automaatiotoimitusten arvo on alle miljoona euroa.

"Olemme tehneet hyvää yhteistyötä Stora Enso Packagingin kanssa. Asiakas valitsi Valmetin uuden automaattisen käyristymänsäätöjärjestelmän toimittajaksi aiemmista toimituksista saamiensa hyvien kokemusten ja tulosten perusteella", kiteyttää myyntipäällikkö Juha Mykkänen Valmetin Automaatio-liiketoiminnasta.

Tietoa toimituksesta

Kosteusmittaukseen pohjautuvan käyristymänsäätöjärjestelmän avulla voidaan suoristaa kaikenlaisten aallotuskartonkien käyristymää ja parantaa aallotuskartonkitehtaiden suorituskykyä. Järjestelmä koostuu Valmet IQ -mittapalkista, kosteusmittauksista, Valmet IQ Moisturizer -kostuttimesta ja Valmet IQ Warp Measurement -mittauksesta, jotka on integroitu automaattisiin suljetun piirin ennustaviin monimuuttujasäätöihin. Lopputuotteen kosteustasolla on suuri merkitys aallotuksen jälkeen syntyvän käyristymän poistamisessa.

Tietoa asiakkaasta

Stora Enso on johtava maailmanlaajuinen uusiutuvien pakkaus-, biomateriaali-, puu- ja paperiratkaisujen tuottaja. Sen asiakaskunta koostuu muun muassa pakkaus- ja rakennusalan toimijoista sekä kustannus-, paino- ja paperinmyyntialan toimijoista. Yhtiöllä on noin 27 000 työntekijää yli 35 maassa.

Juha Mykkänen, myyntipäällikkö, Automaatio, Valmet, puh. 040 543 4704

Valmet IQ for corrugator (englanniksi)

Valmetin liikevaihto vuonna 2017 oli noin 3,1 miljardia euroa. Yli 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.