Valmet korvaa ensimmäisen koskaan toimittamansa Damatic Classic -automaatiojärjestelmän Pankaboardin kartonkitehtaalla

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 8.2.2018 klo 11:00

Valmet korvaa ensimmäisen koskaan toimitetun Damatic Classic -automaatiojärjestelmän Valmet DNA -automaatiojärjestelmällä Pankaboardin kartonkitehtaalla Lieksassa. Järjestelmä on ollut käytössä vuodesta 1979 lähtien. Lisäksi Valmet uudistaa tehtaan olemassa olevan Damatic XD -automaatiojärjestelmän Valmet DNA:ksi. Uusi järjestelmä lisää prosessin käytettävyyttä ja parantaa sen suorituskykyä.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2017 neljännen vuosineljänneksen tilauksiin. Projekti toteutetaan useassa osassa ja valmistuu vuoden 2019 puolivälissä.

"Me pankaboardilaiset näemme projektin ennen kaikkea liiketoiminnan kehittämisprojektina, jota kehittynyt automaatiojärjestelmä tukee mainiosti. Uusi järjestelmä mahdollistaa asiakastarpeesta lähtevän joustavan toimintamallimme kehittämisen kustannustehokkaammaksi", toteaa Pankaboard Oyj:n toimitusjohtaja Lauri Junnila.

"Tiedonhallintatyökalut antavat tehtaalle kokonaan uuden ulottuvuuden prosessinhallintaan, sillä ne näyttävät operaattoreille trendit ja tapahtumahistorian suoraan käyttöliittymässä. Tämä yhdessä ohjauksiin linkitettävien toimintaselostusten kanssa nopeuttaa vianmääritystä", sanoo myyntipäällikkö Juha Mykkänen Valmetin Automaatio-liiketoiminnasta.

Lisätietoa toimituksesta

Uusi Valmet DNA -automaatiojärjestelmä korvaa nykyiset järjestelmät massankäsittelyssä, kartonkikoneilla KK2 ja KK3 sekä integroidulla biovoimalaitoksella. Pankaboardilla on tällä hetkellä käytössä kolme eri sukupolvea edustavaa Valmetin automaatiojärjestelmää: Damatic Classic, Damatic XD ja Valmet DNA.

Järjestelmäkorvauksen lisäksi Valmet päivittää biovoimalan valvomon. Toimitukseen sisältyvät myös käyttöönotto, koulutus, käynnistyksen valvonta ja varaosat.

Tietoa asiakkaasta Pankaboard

Pankaboard tarjoaa laadukkaita kartonkiratkaisuja pakkauksiin, erilaisiin graafisiin ja teollisiin käyttötarkoituksiin sekä tarjoilutuotteisiin. Yhtiö on maailmanlaajuisesti johtava paksujen taivekartonkien ja päällystämättömien erikoiskartonkien valmistaja. Oman myyntitoimisto- ja myyntiedustajaverkoston kautta Pankaboardilla on yli 500 asiakasta 65 maassa. Yhtiössä työskentelee 160 henkilöä.

Juha Mykkänen, myyntipäällikkö, Automaatio, Valmet, puh. 040 543 4704, juha.mykkanen@valmet.com

Kari Silvennoinen, tuotepäällikkö, Automaatio, Valmet, puh. 050 317 0834, kari.silvennoinen@valmet.com

Valmetin liikevaihto vuonna 2017 oli noin 3,2 miljardia euroa. Yli 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.