Valmetin toiminta ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi sai tunnustusta CDP:ltä

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 30.10.2017 klo 13:00

Valmetin toiminta ja strategia ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi on saanut tunnustusta CDP:ltä. CDP on kansainvälinen voittoa tavoittelematon organisaatio, joka edistää vastuullisuutta. Valmet säilyttää asemansa johtavassa luokassa CDP:n ilmasto-ohjelmassa ja sai toiseksi parhaan luokituksen A-. CDP:n ilmasto-ohjelman tulokset julkistettiin 24.10.2017.

"Saavutustamme korostaa se, että tänä vuonna CDP on asettanut riman entistä korkeammalle. Tämä on hieno tunnustus meidän panoksestamme ilmastonmuutoksen hillitsemisessä. Kehitämme jatkuvasti teknologioita, jotka mahdollistavat uusiutuvien raakamateriaalien käytön ja parantavat raakamateriaalitehokkuutta. Meillä on myös systemaattinen ohjelma omien toimintojemme CO2-päästöjen vähentämiseksi. Uusimme äskettäin tämän ohjelman tavoitteet ulottumaan vuoteen 2030 asti edistääksemme ympäristötehokkuuden jatkuvaa parantamista pitkällä aikavälillä", sanoo Valmetin toimitusjohtaja Pasi Laine.

Valmetin tavoitteena on tehdä uusiutuvista raaka-aineista kestäviä ja vastuullisia tuloksia. Valmetin kokonaisvaltainen Sustainability360º-ohjelma keskittyy viiteen painopistealueeseen: kestävä hankintaketju; työterveys, -turvallisuus ja ympäristö; ihmiset ja suorituskyky; vastuulliset ratkaisut ja yrityskansalaisuus.

Syyskuussa 2017 Valmet sai tunnustusta jatkuvasta edistymisestä kestävän kehityksen saralla, kun se valittiin neljättä vuotta peräkkäin Dow Jonesin kestävän kehityksen World- ja Europe-indekseihin. Valmet valittiin myös uudelleen Ethibel Sustainability Index (ESI) Excellence Europe -indeksiin.

Tietoa CDP:stä

CDP, joka tunnettiin nimellä Carbon Disclosure Project, on kansainvälinen voittoa tavoittelematon organisaatio. CDP ylläpitää maailmanlaajuista raportointijärjestelmää, jonka kautta yritykset, kaupungit, valtiot ja alueet pystyvät arvioimaan ja mittaamaan ympäristövaikutuksiaan.

CDP:n Global Climate Change Report 2017 ja tänä vuonna julkisesti raportoineiden yhtiöiden pisteluokat on julkaistu CDP:n kotisivulla www.cdp.net.

Lisätietoa:
Anu Salonsaari-Posti, Viestintä- ja markkinointijohtaja, Valmet, puh. 050 453 4262

Laura Puustjärvi, Head of Sustainability, Valmet, puh. 050 337 4473

Valmetin liikevaihto vuonna 2015 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää www.valmet.fiwww.twitter.com/valmetglobal