Valmetilta informaationhallintajärjestelmä Nesteen Sluiskilin esikäsittelylaitokselle Alankomaihin

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 12.12.2017 klo 11:00

Valmet on toimittanut informaationhallintajärjestelmän Nesteen äskettäin hankkimalle Sluiskilin esikäsittelylaitokselle Alankomaihin. Laitosta käytetään yhtiön jalostamoiden uusiutuvien raaka-aineiden varastointiin ja esikäsittelyyn. Informaationhallintajärjestelmän avulla Neste pystyy kehittämään prosessejaan ja niissä käytettävää teknologiaa sekä nostamaan laitostensa suorituskykyä ja käytettävyyttä keskitetyn valvonnan ja raportoinnin avulla.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2017 kolmannen neljänneksen tilauksiin. Järjestelmä toimitettiin marraskuussa 2017.

Valmet on aiemmin toimittanut informaationhallintajärjestelmät Nesteen uusiutuvan dieselin jalostamoille Rotterdamiin ja Singaporeen.

"Valmet DNA Asset Monitoring -informaationhallintajärjestelmän avulla pystymme valvomaan etänä uuden laitoksemme tuotantoa optimaalisella tavalla logistisesti ja toiminnallisesti. Järjestelmän kyberturvallisuusratkaisut varmistavat jatkuvan tiedonkeruun", sanoo prosessiautomaatioinsinööri Wilfred Kram Neste Netherlands B.V. -yhtiöstä.

"Ratkaisu on rakennettu laitoksen automaatiojärjestelmän päälle keräämään prosessista tietoa, jota käytetään tutkimukseen, laskentaan ja raportointiin. Tiedon avulla myös poistetaan pullonkauloja ja ratkaistaan ongelmia, jotta vältytään tuotantohäiriöiltä. Pitkältä ajalta kerättyä dataa hyödynnetään teknologiakehityksessä ja prosessin optimoinnissa", toteaa tuotepäällikkö Janne Koivuniemi Valmetin Automaatio-liiketoiminnasta.

Tietoa Valmet DNA Asset Monitoring -informaationhallintajärjestelmästä

Valmet DNA Asset Monitoring on informaationhallintajärjestelmä, jolla kokonaistoimittajat ja yritysjohto pystyvät etäyhteyden avulla keskitetysti valvomaan tuotantolaitosten suorituskykyä ja käytettävyyttä.

Järjestelmä on osa Valmetin teollisen internetin tarjoomaa. Valmetin älykkääseen prosessiteknologiaan kuuluu antureita ja mittalaitteita, jotka keräävät tärkeää tietoa koneista ja prosesseista. Kun Valmetin automaatiojärjestelmästä saatu tieto yhdistetään tehtaan tai laitoksen muista järjestelmistä tulevaan tietoon, syntyy valtava määrä tietoa. Prosessiteknologian, automaation ja palveluiden asiantuntijat Valmetissa tunnistavat, mitä tietoa on tärkeää analysoida ja miten sitä voidaan hyödyntää.

Tietoa asiakkaasta Neste

Neste luo vastuullisia vaihtoehtoja liikenteen, yritysten ja kuluttajien tarpeisiin. Se on maailman suurin jätteistä ja tähteistä jalostetun uusiutuvan dieselin tuottaja ja tuo uusiutuvia ratkaisuja myös lentämiseen ja muoviteollisuuteen. Vuonna 2016 Nesteen liikevaihto oli 11,7 miljardia euroa, ja yhtiö oli mukana maailman sadan vastuullisimman yrityksen Global 100 -listalla.

Neste on hankkinut Valmetin informaationhallintajärjestelmän Sluiskilin esikäsittelylaitokselle Alankomaihin. Keskitetyn valvonnan ja raportoinnin avulla yhtiö voi kehittää prosessejaan ja niissä käytettävää teknologiaa sekä nostaa laitostensa suorituskykyä ja käytettävyyttä.

Janne Koivuniemi, tuotepäällikkö, Automaatio, Valmet, puh. 040 846 5560

Valmetin liikevaihto vuonna 2016 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.