Valmetille tilaus kunnonvalvontajärjestelmästä Anhui Shanyin Paper -yhtiöltä Kiinasta

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 14.2.2017 klo 11:00

Valmet on saanut tilauksen kunnonvalvontajärjestelmästä Anhui Shanyin Paper Industry Co., Ltd. -yhtiöltä Maanshanista Anhuin maakunnasta Kiinasta. Uusi järjestelmä asennetaan tehtaan paperikoneille 1, 2, 3, 5 ja 6 varmistamaan prosessin käytettävyyttä, tehostamaan kunnossapitoa ja lisäämään turvallisuutta.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2016 viimeisen neljänneksen tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Tällaisen automaatiotilauksen arvo on yleensä alle miljoona euroa. Järjestelmä toimitetaan maaliskuussa 2017.

"Investointi sopii tavoitteeseemme hyödyntää teollista internetiä ja nostaa paperikoneiden automaatioastetta ja tehokkuutta. Siirrymme kohti älykästä tuotantoa askel kerrallaan. Ensin käytämme kehittynyttä teknologiaa ja ratkaisuja prosessi- ja konetiedon hankkimiseksi ja sitten hyödynnämme kehittynyttä analytiikkaa optimoimaan suorituskykyä. Yhteistyössä Valmetin kanssa pystymme nostamaan tuotantolinjojemme automaation seuraavalle tasolle", sanoo johtaja Liu Wenming Anhui Shanyin -yhtiöstä.

"Valmet DNA Machine Monitoring -kunnonvalvontajärjestelmä lisää tehtaan tuotantolaitteiden luotettavuutta, sillä se havaitsee mekaaniset viat automaattisesti ja hälyttää niistä operaattoreita ja kunnossapitohenkilöstöä ajoissa. Lisäksi tehdas pystyy optimoimaan kunnossapitoprosessiaan ja alentamaan kustannuksia, kun korjaavat toimenpiteet voidaan suunnitella etukäteen koneen kunnosta saadun tarkan tiedon pohjalta", toteaa automaatiojärjestelmätuotteista vastaava johtaja Harri Mustonen Valmetista.

Teknistä tietoa Valmet DNA Machine Monitoring -järjestelmästä

Valmet DNA Machine Monitoring -järjestelmä tuottaa tietoa koneiden kunnosta operaattoreille ja kunnossapitohenkilöstölle yhteisen käyttöliittymän kautta. Näyttöjä voi seurata sekä valvomossa että kunnossapidon tiloissa. Operaattorit saavat välittömästi hälytyksen, mikäli jollain laitteella on korkea riski vikaantua. Järjestelmä tarjoaa kunnossapidon asiantuntijoille tehokkaat työkalut värähtelymittausten yksityiskohtaista analysointia varten.

Valmet DNA -automaatiojärjestelmässä kunnonvalvonta on täysin integroitu samaan järjestelmään prosessinohjausten kanssa. Prosessi- ja kunnonvalvontatiedot ovat helposti yhdistettävissä analyysejä ja ongelmanratkaisua varten. Tietoja ei tarvitse enää kerätä useista lähteistä tai rakentaa datalinkkejä erillisten järjestelmien välille.

Valmet DNA Machine Monitoring -järjestelmä on keskeinen osa Valmetin teollista internetiä hyödyntäviä ja luotettavuutta lisääviä ratkaisuja. Se tarjoaa nykyaikaisia ratkaisuja tehtaan ennakoivaan kunnossapitoon ja tehokkaan alustan Valmetin asiantuntijoiden tarjoamille etäkunnonvalvontapalveluille.

Tietoja asiakkaasta Anhui Shanyin Paper Industry Co., Ltd.

Anhui Shanyin Paper Industry on yksi Kiinan suurimmista paperin ja pakkauskartongin valmistajista. Yhtiö on perustettu vuonna 1999 ja listautunut Shanghain pörssiin vuonna 2001. Vuonna 2013 yhtiö yhdistyi Ji'an Group -yhtiön kanssa.

Yhtiöllä on tytäryhtiöitä muun muassa Anhuin, Zhejiangin, Jiangsun, Fujianin ja Hubein maakunnissa sekä Tianjinissa. Sillä on yhtiöitä myös esimerkiksi Yhdysvalloissa, Britanniassa, Saksassa, Alankomaissa, Japanissa, Australiassa ja Hongkongissa. Yhtiön vuosituotantokapasiteetti on yli 3 miljoonaa tonnia paperia ja miljardi neliömetriä kartonkia, mikä nostaa sen alansa suurimpien joukkoon.

Zhutuan Guo, myyntijohtaja, Automaatio, Valmet, puh. +86 21 3997 5000
Curry Qian, myyntipäällikkö, palvelut, Automaatio, Valmet,
puh. +86 21 3997 5000

Valmetin liikevaihto vuonna 2016 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.